وزارت خارجه ترکیه با ابراز نگرانی از تصمیم رژیم صهیونیستی برای ساخت چند صد واحد مسکونی جدید در کرانه باختری، گفت تل‌آویو به دنبال از بین بردن شانس تأسیس دولت فلسطینی مستقل است.
کد خبر: ۱۳۰۱۱۸۳

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، تصویب ساخت ۸۰۰ واحد مسکونی جدید در شهرک‌های صهیونیست‌ نشین واقع در کرانه باختری توسط تل‌آویو، با واکنش دولت ترکیه مواجه شد.

وزارت خارجه ترکیه شامگاه سه‌شنبه با صدور بیانیه‌ای، ضمن ابراز نگرانی عمیق از تصمیم رژیم صهیونیستی برای توسعه شهرک‌ها در اراضی خصوصی فلسطینیان، این اقدام جدید تل‌آویو را محکوم کرد.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، در این بیانیه آمده است: «این اقدام، جدیدترین نمونه از اعمال غیرقانونی اسرائیل است که پیش روی کار آمدن دولت جدید آمریکا سرعت گرفته است».

آنکارا تاکید کرد: «مشخص است که اسرائیل تلاش می‌کند با فعالیت‌های شهرک‌ سازی، مانع تأسیس دولت مستقل و خودمختار فلسطین شود که دارای یکپارچگی جغرافیایی باشد و قصد دارد احتمال اجرای راهکار دو دولتی را نابود کند».

بر اساس این گزارش، وزارت خارجه ترکیه همچنین از جامعه جهانی خواست «فشار لازم» را برای متوقف کردن چنین اقداماتی که ناقض قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های سازمان ملل است، به رژیم صهیونیستی وارد کنند.

به نوشته آناتولی، آنکارا همچنین از جامعه بین‌المللی درخواست کرد با ستیزه‌جویی صهیونیست‌ها علیه فلسطینیان مخالفت کنند.

پیش از این نیز، «پیتر استانو» سخنگوی کمیسیون اروپا از رژیم صهیونیستی خواست که به شهرک‌ سازی‌ ها در کرانه باختری پایان دهد و گفتگوهای صلح را از سر بگیرد.

این در حالی است که ساخت شهرک‌ های صهیونیست‌ نشین در کرانه باختری فلسطین از سوی جامعه جهانی نقض قوانین و منشور سازمان ملل متحد معرفی شده و شورای امنیت سازمان ملل متحد بارها طی قطعنامه‌های مختلفی از رژیم صهیونیستی خواسته ساخت این شهرک‌ها را متوقف کند.

طبق قطعنامه‌های سازمان ملل و شورای امنیت این سازمان هرگونه شهرک‌ سازی در داخل مرزهای ۱۹۶۷ کرانه باختری غیرقانونی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها