معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور:

ساده‌انگاری کرونا باعث تشدید بیماری می‌شود

معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور گفت: ‌هرگونه عادی انگاری در زمینه مواجهه با ویروس کرونا، منجر به تشدید آن در سطح جامعه خواهد شد.
کد خبر: ۱۳۰۰۹۴۲

به گزارش جام جم آنلاین، ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به تاثیر اعمال محدودیت‌ها بر کاهش موارد بستری و مرگ و میر بیماران کرونایی اظهار کرد: خوشبختانه با اجرای طرح شهید سلیمانی، اعمال محدودیت‌ها و همچنین با همکاری خوب مردم، دستاورد بزرگی در زمینه کاهش موارد بستری و فوت ناشی از بیماری کرونا در کشور کسب کردیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر با اجرای طرح شهید سلیمانی که در قالب محله محور و شناسایی بیماران است موارد بستری ناشی از بیماری کرونا بیش از ۸۰ درصد و موارد مرگ و میر نیز بیش از ۷۰ درصد کاهش پیدا کرده است.

معاون‌کل وزارت بهداشت بیان کرد: مردم باید به این نکته توجه لازم داشته باشند که با نزول بیماری کرونا باید میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مانند فاصله گذاری اجتماعی، زدن ماسک و پرهیز از تردد‌های غیر ضروری در سطح شهر بیشتر شود.

حریرچی با بیان اینکه بر خلاف تصور برخی از افراد کاهش موارد بستری و مرگ و میر نباید منجر به کاهش سطح رعایت نکات بهداشتی شود، تاکید کرد: با نزول بیماری کرونا و رعایت بیشتر دستورالعمل‌های بهداشتی ما باید به سمت حذف بیماری کرونا در کشور برویم؛ ‌هرگونه عادی انگاری در زمینه مواجهه با این بیماری، منجر به گسترش و تشدید آن در سطح جامعه خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها