پرسپولیس و استقلال در شهرآورد پایتخت چه کردند؟

تفاوت در ۱۴۰ روز

پرسپولیس در دقایق پایانی زهردارتر است

سکته در دقیقه ۹۰

روزنامه جام جم در آستانه دربی امروز مطلبی درباره لحظات به یادماندنی دیدارهای قبلی این دو تیم منتشر کرده است. این مطلب را در ادامه بخوانید.
کد خبر: ۱۳۰۰۸۵۲

گل‌های دقایق پایانی دربی اما لذت دیگری دارد؛ به‌خصوص که روی نتیجه بازی تاثیرگذار باشد. اصلا بدترین شوک همین گل‌های لحظات پایانی است. اگر تیمت خورده باشد تا یک ساعت بعد از بازی هرجا باشی همان‌جا میخکوب می‌شوی. اگر هم زده باشد که واویلا.

هنوز پرسپولیسی‌ها سرمست هت‌تریک ایمون زاید و آن ۳ گلی هستند که مهاجم ایرلندی در ۱۰ دقیقه آخر زد. پرویز مظلومی که آن روزها به «سوبله چوبله» معروف بود، داشت عدد ۵ را به هواداران نشان می‌داد که زاید از راه رسید و نگذاشت استقلال برای پنجمین بازی متوالی برنده دربی باشد. رویایی‌ترین کامبک دربی آن شب رقم خورد. برخلاف ۱۰ دقیقه ابتدایی شهرآوردها که با برتری استقلال همراه بوده، از دقیقه ۸۰ به بعد را باید به نام پرسپولیس نوشت. قرمزها طلسم ۷ سال نبردن در دربی را با گل دقیقه ۸۷ ادموند بزیک شکستند. گل دقیقه ۸۵ افشین پیروانی و قهرمانی در جام‌حذفی، دو گلی که علی کریمی در لحظات پایانی زد و دو برد را از استقلال گرفت، پنالتی دقیقه ۹۳ مازیار زار ع، آن شوت وحشتناک از کریم باقری در دقیقه ۸۷ که به ۶ تساوی یک بر یک متوالی پایان داد، گل دقیقه ۸۲  امید عالیشاه برای کامبک پرسپولیس جلوی استقلال، گل دقیقه ۹۶ بنگستون به عنوان دیرترین گل دربی، آن گل معروف «پاس میده یا هت تریک می‌کنه» در دربی ۴بر۲ و ...
استقلالی‌ها هم از این خاطرات کم نداشتند. همین چند ماه پیش دانشگر در دقیقه ۹۳ جلوی برد پرسپولیس را گرفت تا آبی‌ها در پنالتی برنده دربی شوند. گل دقیقه ۹۱ فرهاد مجیدی و آن شعار معروف «آی بدو، آی بدو» هم مال همین لحظات است. همین‌طور ضربه سر پیروز قربانی در دقیقه ۹۰ و برد ۳ بر ۲ استقلال در سال ۸۳. آن قدیم‌ها هم کلی گل دقیقه نودی داشتیم. از حسین کلانی و همایون بهزادی در پرسپولیس تا کارو حق‌وردیان و حسن روشن در استقلال.
کلانی، بهزادی و کارو هر کدام دو‌بار در دقایق پایانی دربی گلزنی کردند و روشن ۳ هم بار. با این حال دقایق پایانی یک دربی را سخت می‌شود فراموش کرد. دقیقا دی ماه ۲۰ سال پیش. هاشمی‌نسب دقیقه ۸۶ دروازه عابدزاده را باز کرد و غش کرد. علی کریمی هم با یک قیچی بغل در دقیقه ۸۹ جبران کرد. منصورخان پورحیدری چقدر حرص خورد آن شب. درست برعکس علی پروین که کلی کیف کرد.  یک آمار عجیب داریم. از ۱۷۸ گل شهرآوردها، ۴۳ گل از دقیقه ۸۰ به بعد به ثمر رسیده که خیلی زیاد است. تا اینجا سهم پرسپولیس ۲۶ گل بوده و سهم استقلال ۱۷ گل. سابقه بازی‌های اخیر می‌گوید دفاع استقلال باید برای ۱۰ دقیقه پایانی دربی برنامه ویژه‌تری داشته باشد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها