وزیر امورخارجه آمریکا در اظهاراتی مداخله جویانه درباره طرح اخیر مجلس مدعی شد که ایران نباید در هیچ سطحی غنی‌سازی اورانیوم داشته باشد.
کد خبر: ۱۳۰۰۷۰۹
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، مایک پمپئو وزیر امورخارجه آمریکا با انتشار بیانیه ای به طرح مجلس شورای اسلامی برای اخراج بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در صورت لغو نشدن تحریم ها واکنش نشان داد.
 
وی در گزافه گویی جدید خود، مدعی شد که ایران از برنامه هسته ای خود برای باج گیری از جامعه بین الملل استفاده و امنیت منطقه را تهدید می کند.
 
 بنابر گزارش پایگاه اینترنتی وزارت امورخارجه آمریکا، پمپئو بدون اشاره به نقض توافق هسته ای از سوی واشنگتن با خروج یک جانبه اش از این توافق مدعی شد: ایران طبق یک معاهده حقوقی و بنابر توافقات پادمانی ان پی تی موظف است به بازرسان آژانس اجازه دسترسی بدهد. نقض این الزامات فراتر از اقدامات قبلی ایران در نقض تعهدات هسته ای اش ذیل برجام است.
 
وی در ادامه  با بیان این که تمامی کشورها و نه فقط آمریکا به پایبندی ایران به این تعهداتش اهمیت زیادی می دهند،مدعی شد که آن چه آن را باج گیری هسته ای می‌خواند باعث تقویت موضع ایران نمی‌شود، بلکه منجر به انزوا و فشار بیشتر می شود.
 
وزیر امورخارجه آمریکا همچنین به ازسرگیری غنی سازی 20 درصد اورانیوم در ایران اشاره کرد و در اظهارات مداخله جویانه خود تاکید کرد که جمهوری اسلامی نباید در هیچ سطحی غنی سازی داشته باشد.
 
پمپئو در پایان آورده است: ایالات متحده به طور کامل از ادامه راستی آزمایی و نظارت حرفه ای و مستقل آژانس بین المللی انرژی اتمی بر برنامه هسته ای ایران حمایت می کند. اخراج بازرسان بین المللی از ایران می بایست با محکومیت جهانی مواجه شود!
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها