یک رسانه آمریکایی گزارش داد که رئیس‌جمهور آمریکا از محکوم کردن حمله هوادارانش به کنگره و همچنین از اینکه گفته است قدرت را به‌طور مسالمت‌آمیز به رئیس‌جمهور آینده تحویل خواهد داد، پشیمان شده است.
کد خبر: ۱۳۰۰۶۶۱

به گزارش جام جم آنلاین از تسنیم، نشریه آمریکایی نیویورک‌تایمز روز شنبه به نقل از منابع آگاه گزارش داد که دونالد ترامپ از انتشار ویدیویی که در آن متعهد به انتقال مسالمت‌آمیز قدرت به جو بایدن رئیس‌ جمهور منتخب آمریکا شده است، پشیمان است.

بر اساس گزارش نیویورک تایمز، ترامپ در کاخ سفید با لحنی جسورانه و بی‌اعتنا به اتفاقات اخیر تأکید کرده است که به عنوان یک نیروی توانمند در عرصه سیاست آمریکا باقی خواهد ماند؛ این در حالی است که دستیاران و متحدان ترامپ در واکنش به حمله هواداران وی به کنگره یکی پس از دیگری او را ترک کرده‌اند و به گفته رسانه‌های آمریکایی، آینده سیاسی وی در هاله‌ای از ابهام فرو رفته است.

نیویورک تایمز در ادامه گزارش خود با اشاره به اینکه ترامپ قاطعانه اعلام کرده است که به هیچ وجه قصد استعفا ندارد، خاطرنشان کرده است که ترامپ از انتشار ویدیویی که در آن حمله هوادارانش به کنگره را محکوم کرده و متعهد شده که قدرت را به‌طور مسالمت‌آمیز به جو بایدن منتقل خواهد کرد نیز پشیمان شده است.

در جریان حمله هواداران ترامپ به کنگره آمریکا که به تحریک شخص وی انجام شد، دست‌کم 5 نفر از جمله یک نیروی پلیس کشته شدند.

در پی حمله هواداران ترامپ به کنگره آمریکا که به تحریک شخص وی انجام شد و در جریان آن دست‌کم 5 نفر از جمله یک نیروی پلیس جان باختند، تعدادی از نمایندگان دموکرات مجلس نمایندگان و مجلس سنای آمریکا خواستار برکناری ترامپ توسط مایک پنس معاون رئیس‌جمهور و اعضای کابینه وی از طریق فعال‌ سازی متمم بیست و پنجم قانون اساسی آمریکا شدند و تهدید کردند که اگر این کار انجام نشود، ترامپ را استیضاح خواهند کرد.

با وجود درخواست‌های مکرر دموکرات‌ها برای برکناری ترامپ از طریق متمم بیست‌وپنجم قانون اساسی آمریکا تاکنون مایک پنس و اعضای کابینه ترامپ تمایلی به این کار نشان نداده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
عبدالرسول
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
۰
۰
ترامپ یک دیوانه است که باید به زنجیر کشیده شود اوراباید
دیوانه زنجیری
نامید.
ترامپ دیوانه زنجیریست.

نیازمندی ها