چرا مخالفان سرمربی جدید تیم ملی والیبال زیاد شده‎اند

آلکنو در ایــران رستگار می شود؟

گفت‌وگو با محمدرضا داورزنی درباره حواشی فدراسیون والیبال

رئیس صنف چلوکبابی‌ها هم می‌تواند والیبالی باشد

محمدرضا داورزنی و پاسخ به چند سوال که ممکن است سوء‌تفاهمات زیادی را برای خیلی‌ها به وجود آورده باشد.
کد خبر: ۱۳۰۰۵۹۴

به گزارش جام جم آنلاین ، روزنامه جام جم نوشت: انتشار این خبر که رئیس صنف چلوکبابی‌ها سرپرست تیم‌ملی جوانان شد فدراسیون والیبال را بدجور گوشه رینگ برد.اما به قول خود داورزنی:«یکسری‌ها فقط نسنجیده انتقاد می‌کنند،چشم‌های شان را می‌بندند و انتقاد می‌کنند بدون این‌که بیایند و بپرسند چرا این اتفاق افتاده است.»

رئیس صنف چلوکبابی‌ها هم می‌تواند والیبالی باشد

این سوالی است که اتفاقا خیلی‌ها دوست دارند درباره‌اش بشنوند.

من یک سوال را اول از شما می‌پرسم. آیا خیلی از ماها در کنار شغلی که داریم کار دیگری انجام نمی‌دهیم؟ من قبلا هم گفتم.ما افتخار می‌کنیم در کشوری زندگی می‌کنیم که یک روز یک دستفروشی از قزوین معلم می‌شود و بعد هم رئیس‌جمهوری این کشور، مانند آقای شهید رجایی.

منتقدان و ...

اتفاقا حرف من با همان منتقدان است که شروع کرده‌اند به تمسخر یک شغل.این‌که یک نفر رشد کرده جرم است؟ واقعا چه باید گفت به کسانی که یک شغل را که هزاران نفر مشغول به آن هستند را مسخره می‌کنند؟ آقای عسگری رئیس صنف چلوکبابی‌های قزوین هستند اما چه کسی گفته ایشان با والیبال غریبه‌اند؟ اصلا کسی آمد بپرسد که چه توانایی‌هایی دارد؟ ایشان به عنوان سرپرست تیم شهرداری قزوین خوب کار کرده بودند و سرمربی تیم آقای آرمات با ایشان تعامل خوبی دارند. بنابراین طبیعی بود که انتخاب شوند. حالا منتقدان هر چه می‌خواهند بگویند.

حاشیه دیگری که برای والیبال ایجاد شده انتخاب دوباره وکیلی برای تیم‌ملی ۱۴۰۱ است. خبرهایی بود که شما او را به دلیل این‌که بازیکنان را کتک می‌زده اخراج کرده‌اید!

وقتی خبرها را یکسری‌ها آن طور که دلشان می‌خواهد انعکاس می‌دهند همین می‌شود. چنین چیزی نبوده است.یک توضیحی بدهم.در همه تیم‌ها مربی برای این‌که به بازیکنانش انگیزه بدهد ممکن است گاهی تشری بزند، گاهی پشتش بزند و ...کجای این کار ضرب و شتم بوده است؟ بعضی چیزها را اصلا نباید درباره‌اش صحبت کرد.

سوال بعدی درباره انتخاب آلکنو است. ایشان بازی‌های لیگ را از نزدیک نمی‌بینند. منتقدان بر این عقیده‌اند که بر اساس چه متر و معیاری قرار است بازیکنان تیم‌ملی را انتخاب کند؟

تیم‌ملی ما ۱۲-۱۰ بازیکن ثابت دارد. درست است؟ چند نفر از اینها در ترکیب بازی می‌کنند؟ از بین سعید معروف، میلاد عبادی‌پور، محمد موسوی، امیر غفور و ...کدامشان در ایران هستند؟ اگر آلکنو به ایران بیاید بازی‌های این بازیکنان را باید در کجا تماشا کند وقتی در ایران نیستند؟ برای دیدن بازی معروف باید برود ترکیه، برای دیدن بازی موسوی باید برود ایتالیا و ...نقد باید درست باشد. بازی‌های لیگ را که دستیاران ایشان از نزدیک می‌بینند و بازی سایر بازیکنان هم بلافاصله پس از انجام هر مسابقه برای آنها ارسال می‌‌شود.

رقم قرارداد و دستمزد ایشان هم مورد بحث است. به‌خصوص این‌که قرار است از اردیبهشت وارد ایران شوند.
شک نداشته باشید که منافع ایران برای ما در اولویت قراردارد و به شما قول می‌دهم صرفه‌جویی انجام شده پس از فسخ با کولاکوویچ و امضای این قرارداد به نفع والیبال ایران بوده است.

انتقادی که فوتبالی‌ها از رشته‌های غیر‌فوتبالی می‌کنند این است که چرا ممنوعیت مربی و بازیکن فقط در فوتبال است و در سایر رشته‌ها نیست؟

خب متولی این امر که بنده نبوده‌ام. دوم این‌که تعدد مربیان و بازیکنان در سایر رشته‌ها مثل فوتبال نیست. ضمن این‌که پروژه‌های ناموفق، پرونده‌های باز و شکایت‌های بیش از اندازه باعث شده تا خسارت‌های زیادی به باشگاه‌ های ورزشی وارد شود. ما اصلا درباره فوتبال ورود نمی‌کنیم اما تصمیم مقامات عالی ورزش بوده است.

شما مدتی معاون وزیر ورزش و جوانان بودید. در هفته اخیر انتخابات چند فدراسیون ورزشی انجام شد. خیلی‌ها از مهندسی شدن انتخابات حرف می‌‌زدند و از گزینه وزارتخانه و ...

در زمان خود،اجازه ندادم هیچ اتفاق یا شائبه‌ای درباره این‌که انتخابات مهندسی می‌شود و ...به وجود بیاید. این را هم بگویم که وزارتخانه متولی برگزاری انتخابات است. این‌که یک کارمندی مثلا از دل وزارتخانه نامزد می‌شود هیچ اشکالی ندارد. کجای قانون گفته که مثلا فلان نفر نمی‌تواند نامزد شود؟ هر کسی آزاد است بر اساس تخصصی که دارد برود و در انتخابات ثبت‌نام کند. نکته این است و حالا می‌آیند از گزینه وزارتخانه و اینها حرف می‌زنند. شاید با توجه به تخصص افراد گزینه‌هایی شایسته باشند اما مهندسی کردن و اینها در کار نیست.

نظر شما درباره المپیک چیست؟می‌شود امیدوار به روی سکو رفتن والیبال بود؟

ما می‌توانستیم مثلا کرونا را بهانه کنیم و بگوییم کرونا بوده، اقتصاد ضعیف شده، مسابقه‌ای و اردویی نبوده و ... بهانه‌ای وارد نیست. ایران همین حالا جزو ۱۲ تیمی است که در المپیک حضور دارد یعنی جزو برترین‌ها.در المپیک. تیم‌ها با تمام توان خودشان می‌‌آیند. شما ببینید چه تیم‌هایی در المپیک حضور ندارند؟ اما ایران هست و این خودش افتخار بزرگی است. تیم ما بازیکنان و مربی بزرگی دارد و قطعا در المپیک حضور پرقدرتی خواهد داشت.

رضا پورعالی - گروه ورزش روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها