با ما به همدان سفر کنید؛ به قدیمی‌ ترین تمدن ایران در غرب کشور

گشتی در پایتخت گردشگری آسیا

گونه «گربه جنگلی» در اسدآباد مشاهده شد

معاون منابع طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان اظهار داشت: پس از سالها برای نخستین بار به صورت رسمی گونه گربه سیاه در دشت اسدآباد مشاهده و تصویر آن توسط یکی از عکاسان دوستدار طبیعت ثبت شد.
کد خبر: ۱۳۰۰۲۲۹
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، مهدی صفی خانی اظهار داشت: گونه گربه جنگلی از جانوران در معرض خطر انقراض است که تاکنون گزارش های غیر رسمی از سوی مردم و دوستداران طبیعت درباره مشاهده این گونه به محیط زیست گزارش شده بود.
 
وی اضافه کرد: همچنین محیط‌بانان مستقر در منطقه حفاظت شده لشگردر ملایر و خانگرمز تویسرکان از مشاهده این کونه کمیاب خبر داده بودند که در نهایت با ثبت تصویر این گونه وجود آن در دشت ها و مناطق حفاظت شده این استان تایید شد.
 
معاون منابع طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان افزود: این گونه جانوری زیبا و کمیاب از خانواده گربه سانان بوده و تنها زندگی می کند.
 
صفی خانی بیان کرد: این گونه شبگرد از پستانداران کوچک و متوسط نظیر خرگوش و بره سایر پستانداران بزرگ جثه نظیر قوچ و میش و آهو و گونه های نظیر مار، قورباغه، ماهی و پرندگان تغذیه می کند.
 
وی اظهار داشت: گربه جنگلی در مقایسه با دیگر گونه های هم نوع دارای جثه بزرگ، پای بلند، دم کوتاه و گوش بزرگ بوده و انتهای گوش آن موهای بلند و پشت گوش آن نیز به رنگ قهوه ای و سیاه است.
 
معاون منابع طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان اضافه کرد: طول تنه و سر گونه گربه سیاه بین ۶۰ تا ۹۴ سانتیمتر بوده و زیستگاه آن بوته زارهای بلند، انبوه و نیزارها است همچنین پراکندگی این گونه در مناطق مختلف کشور است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها