در دنیای پیچیده امروز اختصاص حتی زمان اندکی به مطالعه روزمره می‌تواند کمی چالش‌برانگیز باشد اما راهکارهای ساده‌ای وجود دارد که می‌توانید از وقتتان در روز برای مطالعه بیشترین بهره را ببرید.
کد خبر: ۱۲۹۹۹۹۳

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از ایبنا از اینسایدر ، کتاب‌خوان‌های مشتاق می‌دانند یک کتاب خوب تا چه اندازه می‌تواند به عنوان یک فرار و گریز از زندگی روزمره به شمار آید. علاوه بر یک سرگرمی بزرگ در روزهای بارانی و راهی عالی برای دور شدن از روزمرگی‌های کسالت‌بار، خواندن کتاب تاثیر به‌سزایی در سلامت روان اشخاص دارد.

مطالعه‌ای که در سال 2013 در مجله  Brain Connectivity منتشر شده تاثیر مطالعه را بر روی مغز با استفاده از ام آر آی نشان می‌دهد. نتایج اسکن بیانگر این بود که کتاب‌ خواندن نه تنها موجب همبندی و اتصال ذهن حین مطالعه می‌شود بلکه تا چند روز بعد نیز این فرایند در مغز ادامه می‌یابد.

چگونه بیشتر مطالعه کنیم ؟


در ادامه چند راهکار برای افرادی که تمایل دارند در میان شتاب زندگی روزمره فرصت بیشتری برای مطالعه داشته باشند آمده است.
 
اگر باشگاه می‌روید با خودتان یک کتاب ببرید
برداشتن وزنه و مطالعه ممکن است خیلی با هم جور در نیاید؛ اما همراه داشتن یک کتابخوان یا کتاب وقتی روی تردمیل هستید و یا روی دوچرخه ثابت رکاب می‌زنید می‌تواند راهی عالی برای گذراندن وقت در حال عرق‌ریزی باشد. این کار باعث می‌شود شما  در یک زمان واحد به دو فعالیت مفید مشغول شوید؛ زیرا دارید همزمان روی جسم و روی ذهن خود کار می‌کنید.

 عادت به مطالعه قبل از خواب را فراموش نکنید
بسیاری از افراد هر شب پیش از رفتن به خواب مقداری زمان برای کتاب خواندن پیدا می‌کنند. مطالعه پیش از خواب علاوه بر این‌که زمانی بی‌نظیر برای کتاب خواندن است در عین حال می‌توانند به روشی منحصر به فرد برای خوانندگان سودمند باشد. نتیجه یک مطالعه  که در سال 2009  از سوی محققان دانشگاه ساسکس منتشر شده نشان می‌دهد که 6 دقیقه مطالعه پیش از خواب می‌تواند استرس و فشار را در انسان تا 68 درصد کاهش دهد.

 هنگام سفر و در رفت‌آمد روزانه به کتاب‌های صوتی گوش دهید.
 عادت به گوش دادن به کتاب صوتی مدتی زمان می‌برد اما کتاب صوتی راه موثر دیگری برای لذت بردن از یک کتاب خوب است. گرچه تحقیقات مختلفی نشان داده که کتاب صوتی درک مطلب را نسبت به کتاب‌های چاپی پایین می‌آورد اما امروزه افراد با برنامه‌های شغلی فشرده و پرتنش شاید لازم باشد تنها اندکی وقت برای گرفتن اندکی از آنچه می‌خواهند اختصاص دهند. افرادی که مدت زمان طولانی را در مسیر می‌گذرانند می‌توانند از این فرصت‌های روزانه خود استفاده کنند و رفت ‌و آمدهای هرروزه را به فرصتی برای گوش دادن به یک کتاب صوتی تبدیل کنند. ممکن است کیفیت آن کاملا شبیه خواندن یک کتاب چاپی نباشد اما هنوز می‌تواند بهترین راه برای غرق شدن در یک داستان خوب باشد.

 تلویزیون را خاموش کنید
آمارهای جمع‌آوری شده از مرکز تحقیقاتی نیلسن در سال 2018 نشان داد که بزرگسالان به طور متوسط هر روز 6 ساعت را به تماشای تلویزیون ویدئو و یا گذراندن وقت با گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها می‌گذراند. بنابراین بزرگسالانی که تمایل دارند زمان بیشتری را صرف مطالعه کنند تلویزیون‌هارا خاموش کنند و به جای تماشای فیلم زمان بیشتری را به کتاب خواندن اختصاص دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها