تمامی مشاغل اعم از مشاغل مرتبط با فروش کالا و همچنین مشاغل ارائه دهنده‌ی خدمات می‌بایست از ظرفیت اینترنت و عصر انفجار اطلاعات برای تقویت و بهبود وضعیت کسب و کار خود اقدام نمایند. در ایران به واسطه‌ی درصد بالای جمعیت جوان و همچنین رشد سریع زیرساخت های مرتبط با اینترنت وضعیت اندکی ویژه‌تر است. ایران با دارا بودن بیشترین کاربر اینترنت در خاور میانه، در واقع ظرفیت بالایی برای تبدیل شدن به قطب ارائه کالا و خدمات از طریق بستر وب را دارا می باشد.
کد خبر: ۱۲۹۹۹۵۹
 
رشد و گسترش اینترنت و ارائه خدمات حقوقی بر بستر وب از طریق دادیاب
در این میان نگاهی به وضعیت کنونی نشان دهنده این است که بسیاری از مشاغل فروش کالا خود را با وضعیت جدید هماهنگ کرده و به سمت ارائه و فروش کالا از طریق اینترنت رفته‌اند اما وضعیت مشاغل خدماتی متفاوت است. مشاغل خدماتی به واسطه‌ی فرم خاص خود که با اعتماد و اعتبار مشتریان گره خورده است وضعیت پیچیده‌تری دارند.
 
بسیاری از افراد که به دنبال دریافت خدمات می باشند، می بایست با حصول اطمینان از کیفیت خدمات به خرید خدمات روی آوردند چرا که بر خلاف کالاها که امکان بازگشت وجه وجود دارد، در رابطه با خرید خدمات اینگونه نیست. اما چگونه و با چه ابزارهایی می‌توان فروش و ارائه خدمات بر بستر وب را تسهیل نمود؟
 
برای بررسی این موضوع شاید بهتر باشد به بررسی و ارائه یک نمونه بپردازیم. یکی از کسب و کارها و پلتفرم هایی که در این زمینه می‌تواند به عنوان نمونه بررسی شود پلتفرم مشاوره حقوقی و انتخاب وکیل دادیاب می باشد. این پلتفرم که به ارائه خدمات حقوقی در بستر وب می پردازد، سعی نموده است با ایجاد فضای تعامل و ارتباط مستقیم بین وکیل و موکل نقش خود را به عنوان واسطه در این موضوع کم کند و با ایجاد امکانات متعدد برای کاربران به ارائه خدمات متنوع حقوقی به کاربران می پردازد.
 
دادیاب با ارائه خدمات حقوقی متنوع نظیر مشاوره حقوقی رایگان، مشاوره حقوقی تلفنی تخصصی، وکالت تخصصی  و ارائه خدمات بسته های ویژه‌ی حقوقی به دادجویان در صدد رفع نیازهای خدماتی آنها بر آمده است. در این بین، این سامانه با ایجاد امکاناتی نیر تکرار مشاوره، درج نظرات کاربران و موکلان پیشین در رابطه با کیفیت مشاوره های تلفنی ارائه شده توسط وکلا در صدد ایجاد شفافیت بر آمده است. در کنار آن کلیه وکلا با درج قیمت و نرخ حق‌المشاوره و حق‌الوکاله‌ی خود در دادیاب، امکان انتخاب خود توسط دادجویان را در پرونده های مختتلف فراهم می آورند.
 
در کنار آن دادیاب با اهمیت دادن به موضوع کاربران و نیازهای آن در صدد راهنمایی به کاربران بر می آید. به عنوان مثال کاربر ممکن است از شرایط وکیل خوب آگاهی نداشته باشد اما دادیاب با علم بر این موضوع در صدد حل مشکل برمی آمده است. دادیاب در پاسخ به این سوال کاربران بیان می دارد که:
هر یک از وکلایی که در حوزه های تخصصی فعایت می‌کنند وظایف ویژه ای را دارند و وکیل خانواده نیز از این موضوع مستثنی نیست.
 
وکیل خانواده شاید در مرحله اول وظیفه ای پیشگیرانه را بایستی ایفا نماید، مثلاً با توضیح کامل و تفهیم شروط ضمن عقد ازدواج، تعهدات، حقوق و تکالیف طرفین را برای آنان شفاف سازی نماید و از این طریق جلوی بروز اتفاقات ناخوشایند و اختلافات را در آینده بگیرد.
 
در مرتبه بعدی وظیفه اصلاحی و ایجاد صلح و سازش را باید ایفا نماید و سعی کند امور را خارج از دادگستری حل و فصل نماید. نهایتاً هم باید در کلیه حقوق و تکالیف طرفین از جمله مهریه، نفقه، اجرت المثل، جهیزیه مرد و زن، هدایا، حضانت و مواردی از این قبیل مدافع حقوق موکلش باشد و مصلحت ایشان را در این زمینه رعایت نماید.
 
دادیاب را شاید بتوان یک سامانه‌ی هوشمند مناسب برای ارائه خدمات در بستر وب برشمرد. برای اینکه بتوانید در حوزه های مختلف حقوقی از جمله دریافت مشاوره حقوقی، انتخاب وکیل ملکی، وکیل کلاهبرداری، وکیل خانواده  اقدام نمایید، به www.daadyab.com مراجعه نمایید.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها