سناتور ایالت کنتیکت آمریکا افشای تلاش‌های ترامپ برای تغییر آرای ایالت جورجیا را اقدامی خلاف قانون و بسیار مهم ارزیابی کرد.
سناتور ایالت کنتیکت آمریکا افشای تلاش‌های ترامپ برای تغییر آرای ایالت جورجیا را اقدامی خلاف قانون و بسیار مهم ارزیابی کرد.
کد خبر: ۱۲۹۹۵۲۷
 

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، سناتور ایالت کنتیکت آمریکا رسوایی افشای تلاش دونالد ترامپ برای تحت فشار قرار دادن مقامات انتخاباتی ایالت جورجیا را مؤید جوهره به دور از قانون او توصیف کرد.

سناتور کریس مورفی در واکنش به افشای فایل صوتی رئیس جمهوری کنونی آمریکا و مقامات انتخاباتی ایالت جورجیا گفت: در پایان تماس، رئیس جمهور ایالات متحده بار‌ها و بار‌ها درخواست دسترسی به داده‌های رای دهندگان را مطرح می‌کند در صورتی که می‌داند برابر با قانون او از این کار منع شده است.

سناتور دموکرات کنتیکت تاکید می‌کند: او می‌خواهد از طریق توافق نامه آرام و پشت پرده، به داده‌ها دسترسی پیدا کند. این خود مسئله بسیار بزرگی است.

ترامپ که با رفتن از کاخ سفید تنها ۱۵ روز فاصله دارد در تماسی پنهانی از مقامات ایالت جورجیا خواسته تا آرا ایالتی را به نفع او تغییر دهند. روز گذشته روزنامه واشنگتن پست بخش‌هایی از تماس یک ساعته ترامپ را منتشر کرد که در آن رئیس جمهور آمریکا به صورت متناوب در مکالمه با رئیس عالی انتخابات جورجیا تلاش می‌کند تا برای خود رای بیشتری به دست آورد.

رئیس جمهور آمریکا در این مکالمه صراحتا می‌گوید «من فقط می‌خواهم ۱۱،۷۸۰ رأی پیدا کنم». وی تاکید می‌کند نمی‌خواهد دولت را از دست دهد. 

ترامپ در آخرین تلاش‌ها برای پیش بردن ادعا‌های بی اساس خود درباره تقلب در انتخابات، رئیس عالی انتخابات جورجیا را تحت فشار قرار داده تا برای لغو شکست وی در این ایالت رأی دهد. به نظر می‌رسد با نزدیک شدن به موعد ۲۰ ژانویه تقلاهای ترامپ برای ماندن در کاخ سفید رنگ و بوی دیگری به خود می‌گیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها