نتایج یک بررسی نشان می‌دهد، کروناویروس در اکثر مواقع به عروق خونی کودکان آسیب می‌رساند و عوارض ناشی از این عفونت در دهه‌های بعدی زندگی آنان مشاهده خواهد شد.
کد خبر: ۱۲۹۹۳۲۳

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فارس، محققان دانشگاه پنسیلوانیا آمریکا دریافتند کروناویروس در اکثر مواقع به عروق خونی کودکان آسیب می‌رساند و عوارض ناشی از این عفونت در دهه‌های بعدی زندگی آنان مشاهده خواهد شد.
 
به گفته محققان این بررسی، عواقب آسیب ابتلا به کرونا در کودکان ممکن است پس از سال‌ها ظاهر شود.

پژوهشگران، نشانگر بیولوژیکی مرتبط با آسیب عروق خونی را در کلیه کودکان مبتلا به «SARS-CoV-2» صرف نظر از شدت بیماری دریافتند؛ آنها تأکید می‌کنند، اگرچه اکثر کودکان مبتلا به عفونت کروناویروس دچار نوع خفیف بیماری می شوند اما تهدید جدی برای سلامت این گروه از کودکان در آینده وجود دارد.
 
محققان در بیمارستان کودکان فیلادلفیا سطح بالایی از نشانگر زیستی مرتبط با آسیب رگ‌های خونی را در کودکان مبتلا به عفونت «SARS-CoV-2» کشف کرده‌اند، حتی اگر کودکان علائم حداقلی ابتلا به کووید 19 را داشته باشند یا هیچ علائمی نداشته باشند.
 
آنها همچنین دریافتند، درصد زیادی از کودکان مبتلا به این عفونت از معیارهای بالینی و تشخیصی میکروآنژیوپاتی ترومبوتیک (TMA) برخوردارند. «TMA» توصیف کننده یک وضعیت بالینی پاتولوژیک است که طی آن تجمع فیبرین و پلاکت در عروق کوچک،همراه با کاهش کارکرد اندام‌ها و کم خونی مشاهده می‌شود.

همچنین آسیب به عروق خونی می تواند با افزایش ریسک بیماری هایی نظیر فشارخون بالا، آسیب به کلیه ها یا بیماری قلبی عروقی همراه باشد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها