عضو شورای شهر تهران گفت: به دلیل تشدید آلودگی هوا در پایتخت باید جلسه فوری جهت جلوگیری از مرگ و میرها بر اثر آلودگی هوا میان نمایندگان مجلس و دولتی‌ها تشکیل شود.
کد خبر: ۱۲۹۹۳۱۱

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، مجید فراهانی، عضو شورای شهر تهران در صحن امروز شورا درباره وضعیت آلودگی هوا در پایتخت اظهار داشت: طی هفته گذشته شاخص آلودگی هوای تهران هر روز بالای 140 بود و پایتخت در شرایط قرمز قرار داشت.

وی با بیان اینکه سالانه هزاران ایرانی بر اثر آلودگی هوا جان خود را از دست می‌دهند،گفت: ‌شاخص کیفیت هوا در حال به 152 رسیده و احتمالا طی امروز و فردا به بالای 160 و شرایط بسیار خطرناک خواهد رسید.

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: همه آمارها نشان می‌دهد که سوخت مازوت در صنایع و نیروگاه‌ های تهران از یکسو و گازوئیل کامیون‌ های فرسوده از سوی دیگر 60 درصد حجم آلودگی تهران را به خود اختصاص داده‌اند.

فراهانی گفت: مازوت آلوده‌ترین سوخت فسیلی محسوب می‌شود و بر اساس گفته‌های رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست مقدار سولفور موجود در گازوئیل‌ها نیز 20 برابر مجاز است.

وی بیان داشت: بنا به گفته رئیس سازمان محیط زیست از سوخت مازوت در صنایع استفاده می‌شود ولی معاون دادستان بخشنامه کرده که مانع مصرف مازوت در نیروگاه‌ها نشوید. بر همین اساس از حجت‌الاسلام رئیسی، رئیس قوه قضائیه درخواست می‌کنم به این مسأله ورود یابند.

این عضو شورای شهر تهران گفت: مدیریت کاهش آلودگی هوا امروز نیازمند جلسات فوری در سطح دولت و مجلس است که به عنوان نماینده مردم تهران از دو قوه مجریه و مقننه می‌خواهم اقدامات لازم را برای کاهش آلودگی هوا انجام دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها