هیون که حالا ۸۳ ساله شده است می‌گوید: فکر می‌کردم این جدایی یک هفته طول می‌کشد، اما حالا ۷۰ سال شده است.
هیون که حالا ۸۳ ساله شده است می‌گوید: فکر می‌کردم این جدایی یک هفته طول می‌کشد، اما حالا ۷۰ سال شده است.
کد خبر: ۱۲۹۸۴۲۶

به گزارش جام جم آنلاین هیون می ۱۳ ساله بود که به همراه پدر و مادر و ۵ خواهر و برادرش از پیونگ یانگ فرار کرد. نیرو‌های چینی به پایتخت کره شمالی نزدیک شده بودند و آن‌ها برنامه ریزی کرده بودند تا برای مدتی از پایتخت به سمت جنوب بروند تا اوضاع روبه راه شود.

هیون که حالا ۸۳ ساله شده است می‌گوید: فکر می‌کردم یک هفته طول می‌کشد، اما حالا ۷۰ سال شده است.

اما بعد از چند دهه بالاخره هیون می‌تواند خانه کودکی‌های خود را با فناوری واقعیت مجازی ببینید. دولت کره جنوبی تصمیم گرفته است حالا که مهاجران کره شمالی نمی‌توانند در وطن خود دور هم جمع شوند با استفاده از واقعیت مجازی دوباره دور هم جمع شوند.

هزاران نفر از مردم کره شمالی مانند هیون در طول جنگ کره دهه ۱۹۵۰ به طرف چین و روسیه و کره جنوبی رفتند.

هیون می‌گوید بسیاری از مردان و کودکان به سمت مرز‌ها فرار می‌کردند در حالی که زنان در شهر باقی می‌ماندند چرا که احتمال کشته شدن زن‌ها توسط نیرو‌های چینی کمتر بود. دو خواهر ۶ و ۹ ساله او به همراه مادربزرگشان در کره شمالی باقی ماندند.

با اتمام جنگ در سال ۱۹۵۳ آن‌ها تصمیم گرفتند به کشور خود برگردند، اما دو کره مرز‌های غیرقابل عبوری وضع کردند و اجازه ندادند کسی به وطن خود برگردد. پس از آن نیز کره شمالی روز به روز به کشوری منزوی‌تر تبدیل شد با این حال دو کره به بسیاری از خانواده‌ها اجازه می‌دهند که دیدار‌هایی با هم داشته باشند، اما این دیدار‌ها در یک سیستم لاتاری و شانسی اتفاق می‌افتد که مبنای آن سن و نیز میزان نزدیکی افراد به هم است.

آخرین دیدار‌ها در سال ۲۰۱۸ بین ۸۹ خانواده رخ داد که در دهه ۹۰ میلادی از هم جدا شده بودند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها