نماینده تبریز در مجلس گفت: رئیس مجلس عنوان کرد که کسری تراز عملیاتی لایحه بودجه 1400 افزایش 4 برابری را نسبت به سنوات قبل نشان می‌دهد.
کد خبر: ۱۲۹۸۱۲۷
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فارس، احمد علیرضا بیگی نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی در تشریح جزئیات نشست غیرعلنی امروز مجلس گفت: در این جلسه رئیس مجلس آسیب‌هایی که متوجه لایحه بودجه 1400 است را برشمرد.
 
وی افزود: رئیس مجلس عنوان کرد که بودجه 1400 نباید فقط در برگیرنده حقوق کارکنان و کارمندان دولت باشد، بلکه ما باید به نقش بودجه در تنظیم امور زندگی مردم به ویژه اقشار مستضعف که در نقاط محروم زندگی می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند، توجه داشته باشیم.
 
نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: قالیباف گفت که بنا نیست که ما در باره رکود و بیکاری، نوسانات ارزی، قاچاق و امثال آن صحبت کنیم؛ چراکه همه این موارد معلول علت دیگری هستند. این موارد معلول سوءمدیریت و معلول تعارض منافع است که در این بستر سوءمدیریت و تعارض منافع تحریم و کرونا نیز اضافه شده و ناکارآمدی ساختار بودجه نیز این مشکل را تشدید کرده است.
 
علیرضا بیگی خاطرنشان کرد: رئیس مجلس همچنین ادامه داد مشکلاتی که ما در نظام مالیاتی داریم و مشکلاتی که در سیاست‌های مالی و پولی کشور وجود دارد، باعث تشدید چند برابر مشکلات در کشور شده است.
 
وی افزود: رئیس مجلس عنوان کرد که سیاست مالی ابزار دولت است که دخل و خرج را با آن تنظیم می‌کند، اما این سیاست مالی نباید بر سیاست پولی سایه بیندازد. سیاست پولی جیب مردم است و این سیاست مالی فعلی دارد جیب مردم را خالی می‌کند.
 
نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: قالیباف گفت که شکافی که در تراز عملیاتی بودجه وجود دارد و این کسری که در این زمینه مشاهده می‌شود، نسبت به کسری سنوات گذشته حدود 4 برابر افزایش پیدا کرده است.
 
علیرضا بیگی خاطرنشان کرد: جمع‌بندی جلسه غیرعلنی امروز این بود که لایحه بودجه 1400 دارای آسیب‌ها و تهدیدات بالایی است که لزوم تغییر آن را بیش از پیش در شرایط فعلی نشان می‌دهد. وظیفه ما به عنوان مجلس بودجه نوشتن نیست، ‌نوشتن بودجه کار دولت است و دولت باید به این ملاحظات توجه داشته باشد و ما باید به سمت یکپارچه‌سازی یارانه‌های نقدی و نیز یکپارچه‌سازی همه منابع و مصارف پیش رویم.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها