تحولات پیرامون انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا در آستانه نشست کنگره برای تایید آرای الکترال وارد مرحله جدیدی شد.
تحولات پیرامون انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا در آستانه نشست کنگره برای تایید آرای الکترال وارد مرحله جدیدی شد.
کد خبر: ۱۲۹۷۸۲۹

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از میزان، نزدیک شدن زمان برگزاری نشست کنگره آمریکا برای تایید نتیجه آرای الکترال انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا، تحرکات در حزب جمهوریخواه را افزایش داده است. جمهوریخواهان در سنا با فراخوان «دونالد ترامپ»، رییس جمهور قصد دارند برای لغو پیروزی «جو بایدن»، وارد عمل شوند.

 
به گزارش «آکسیوس و فاکس نیوز»، مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مربوط به انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا عبارتند از:
 
- آغاز تحقیقات درباره تقلب انتخاباتی در سنا: مجلس سنای آمریکا، تحقیقات خود در مورد تقلب در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ را آغاز کرد.
 
- ترامپ به جورجیا می‌رود: ترامپ که هنوز نتیجه انتخابات ریاست جمهوری را در ایالت «جورجیا»، نپذیرفته، روز ۴ ژانویه (۱۴ دی) برای حمایت از نامزد‌های جمهوریخواه در دور دوم انتخابات سنا در این ایالت، به جورجیا سفر می‌کند.
 
- تشدید اختلاف میان جمهوریخواهان: ادعا‌های انتخاباتی ترامپ سبب تعمیق و تشدید شکاف میان جمهوریخواهان شده است. این ادعا‌ها جمهوریخواهان را به دو طیف مخالف و موافق تقلب در انتخابات تقسیم کرده است.
 
مخالفان ادعای تقلب در انتخابات مانند «میت رامنی»، ترامپ را به دلیل ادعاهایش مورد انتقاد شدید قرار داده اند.
 
- انتقاد ترامپ از جمهوریخواهانی مانند «میچ مک کانل»، رییس اکثریت سنا به دلیل عدم فعالیت کافی برای حمایت از ادعای تقلب در انتخابات
 
- توییت‌های انتخاباتی ترامپ: ترامپ در صفحه کاربری خود در شبکه اجتماعی توییتر، هوادارانش را به تجمع در واشنگتن در روز ۶ ژانویه (۱۶ دی)، روز نشست کنگره برای تایید نتیجه انتخابات الکترال، دعوت کرد.
 
- عقب نشینی ترامپ در مورد لایحه کرونایی: چهل و پنجمین رییس جمهور آمریکا با امضای لایحه بسته کمک‌های مالی کرونایی از تعطیلی احتمالی دولت آمریکا جلوگیری کرد.
 
- فائوچی پیش بینی کرونایی بایدن را تایید کرد: «آنتونی فائوچی»، رییس موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا اعلام کرد با نظر بایدن در مورد «در پیش بودن روز‌های تاریک‌تر کرونایی» موافق است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها