انگیزه تهاجم وهابیت ضد مذهب اهل بیت علیهم السلام چیست؟

وحشت وهابیت از گسترش فرهنگ شیعه

وهابیت بعد از انقلاب اسلامی ایران، تهاجم به شیعه را گسترش داد؛ زیرا هرگز تصور نمی کرد که فرهنگ غنی شیعه بتواند، ملت ایران را این چنین به صحنه بیاورد و طومار حکومت تا دندان مسلح را در هم بپیچد. شیعه با الهام از رهبر و پیشوای به حق خود، امیرالمومنین علیه السلام پیوسته با همه مظاهر استبداد در ستیز بوده و هستند و در مقابل تهمت های ناجوانمردانه وهابیت سکوت نمی‌کند، بلکه همواره به فعالیت مشغولند که حقانیت شیعه را اثبات کنند.
کد خبر: ۱۲۹۶۸۲۰

وحشت وهابیت از گسترش فرهنگ شیعه

به گزارش جام جم آنلاین؛ تهاجم وهابیت بر ضد فرهنگ غنی شیعه در سال‌های اخیر گسترش چشمگیری داشته است و آن هم به خاطر ترس و وحشت آنان از گسترش فرهنگ برخاسته از قرآن در میان جوانان و مطابق با سنت راستین محمدی صلی الله علیه و آله است هر چه این تهاجم بیشتر شود مسئولیت ما نیز بیشتر خواهد شد.

 

  1. وحشت وهابیت از گسترش فرهنگ شیعه

یکی از انگیزه های تهاجم وسیع وهابیت بر ضد مذهب اهل بیت علیهم السلام، ترس و وحشت آنان از گسترش فرهنگ برخاسته از قرآن در میان جوانان و دانشمندان تحصیل کرده و استقبال آنان از این مکتب نورانی مطابق با سنت راستین محمدی صلی الله علیه و آله است.

به چند نمونه توجه کنید:

1.1. دکتر عصام العماد، فارغ التحصیل دانشگاه 《الامام محمد بن مسعود》در ریاض و شاگرد بن باز (مفتی اعظم سعودی) و امام جماعت یکی از مساجد بزرگ صنعاء و از مبلغین وهابیت در یمن که کتابی نیز در اثبات کفر و شرک شیعه، تحت عنوان 《الصله بین الاثنی عشریه و فرق الغلاه》نوشته است است. وی در نتیجه آشنایی با یکی از جوانان شیعه، با فرهنگ نورانی تشیع آشنا شد و از فرقه وهابیت دست کشید و به مذهب شیعه مشرف گردید.

دکتر عصام در کتابی که به همین مناسبت تالیف نموده، می نویسد:《 با مطالعه کتاب‌هایی که وهابیت در سال‌های اخیر نوشته‌اند، به یقین در می یابیم که آنان احساس کردند تنها مذهب آینده، همان مذهب شیعه امامیه است:《هنگامی که کتاب‌های برادران وهابی را می‌خوانیم بر یقین ما افزوده می شود که آینده از آنِ مذهب تشیع است؛ زیرا آنان خود، وسیله انتشار سریع و آشنایی با مذهب تشیع در بین وهابیان می باشند.》(حسینی قزوینی، وهابیت از منظر عقل و شرع، ص ۳)

 

سپس از قول شیخ عبدالله الغنیمان استاد《جامعة الاسلامیه》در مدینه منوره، نقل می‌کند:《وها بیون به یقین دریافته‌اند تنها مذهبی که در آینده، اهل سنت و وهابیت را به طرف خود جذب خواهد کرد، همان مذهب شیعه امامی است.》(حسینی قزوینی، وهابیت از منظر عقل و شرع، ص ۳)

وحشت وهابیت از گسترش فرهنگ شیعه

1.2. آقای شیخ ربیع بن محمد، از نویسندگان بزرگ سعودی می‌نویسد:《آنچه باعث فزونی شگفتی من گردیده، این است که برخی از برادران وهابی و فرزندان شخصیت‌های علمی و دانشجویان مصری، اخیراً به سراغ مکتب تشیع رفته‌اند.》(حسینی قزوینی، وهابیت از منظر عقل و شرع، ص۴)

 

1.3. شیخ محمد مغراوی از دیگر نویسندگان مشهور وهابی می‌گوید:《با گسترش مذهب تشیع در میان جوانان های مشرق زمین، بیم آن را دارم که این فرهنگ در میان جوان های مغرب زمین نیز گسترده شود.》(حسینی قزوینی، وهابیت از منظر عقل و شرع، ص۴)

 

1.4. دکتر ناصر غفاری استاد دانشگاه های مدینه منوره می‌نویسد:《اخیراً تعدادی از اهل سنت به طرف مذهب شیعه گرویده اند و اگر کسی کتاب "عنوان المجد فی تاریخ البصره و نجد: را مطالعه کند، به وحشت می افتد که چگونه برخی از قبایل عربی به صورت کامل، مذهب شیعه را پذیرفته‌اند.》

 

1.5. جالب تر از این ها سخن《مجدی محمد علی محمد》نویسنده بزرگ وهابی است که می‌گوید:《یکی از جوان های اهل سنت حیرت‌زده نزد من آمد، وقتی علت حیرت او را جویا شدم، دریافتم که دست یکی از شیعیان به وی رسیده است و این جوان سنی تصور کرده است که شیعیان ملائکه رحمت و شیر بیشه حق می باشند.》(حسینی قزوینی، وهابیت از منظر عقل و شرع، ص۴، به نقل از انتصار الحق، ص۱۱ و ۱۴)

وحشت وهابیت از گسترش فرهنگ شیعه

  1. نمونه هایی از شبهات و تهمت های ناجوانمردانه ضد شیعه

2.1. آقای دکتر عبدالله محمد غریب از دانشمندان مصری در کتاب مملوء از دروغ و تهمت خود《و جاء دور المجوس》می نویسد:《 نهضت [امام] خمینی،یک نهضت مجوسی، عجمی و کسروی است، نه نهضت اسلامی، عربی، محمدی》(به نقل از "و جاء دور المجوس"، دکتر عبدالله محمد غریب، ص ۳۵۷)

کینه توزی و دشمنی را تا آنجا پیش برد که می نویسد: 

《می‌دانیم که خطر حاکمان تهران بر اسلام از خطر یهود بر اسلام، سخت تر است و از آنان هیچ امیدی به خیری انتظار نمی‌رود و نیک می دانیم که آنان به زودی با یهود، همدستان شده و به جنگ مسلمانان خواهند آمد.》(به نقل از "و جاء دور المجوس"، دکتر عبدالله محمد غریب، ص ۳۷۴)

 

در حالی که تمام دنیا می دانند که امروز برای حکومت غاصب صهیونیستی، دشمنی سخت تر از نظام اسلامی نیست و افتخار این نظام این است که، به مجرد پیروزی انقلاب اسلامی، سفارت دولت غاصب اسرائیل را برای همیشه در ایران تعطیل و به جای آن سفارت فلسطین را گشود.

 

2.2. دکتر ناصرالدین غفاری از اساتید دانشگاه مدینه منوره، در کتاب "اصول مذهب الشیعه الامامیه" - که رساله دکترای او بوده - نوشته است:

《[امام] خمینی، نام خود را در اذان نماز ها داخل کرده و حتی نام خود را بر نام پیامبر صلی الله علیه و آله نیز مقدم نموده است. در ایران، اذان در نماز ها بعد از اعلام [امام] خمینی به عنوان حاکم ایران و حاکم همه جوامع [مسلمان] آن چنین است: الله اکبر، الله اکبر، خمینی رهبر؛ یعنی خمینی پیشوای ماست، سپس [می گویند:] اشهد ان محمدا رسول الله!》(به نقل از اصول مذهب الشیعه الامامیه، ج۳، ص ۱۳۹۲)

 

سید محمد قزوینی اعلام می دارد:《 در بحث هایی که در ماه رجب ۱۳۸۲، با تعدادی از دانشجویان دانشگاه "ام القری" در کنار بیت الحرام داشتم، اشاره کردم که اگر کسی به اذانی که همه روزه از صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، شبکه "جام‌جم" که در تمام کشورهای جهان، به ویژه عربستان پخش می شود توجه کنند، دروغگویی و تهمت ناروای این نویسنده، کاملاً روشن خواهد شد.》

جای بسی شگفتی است، کتاب‌هایی که برضد جنایات صهیونیسم در فلسطین اشغالی نوشته می شود، بسیار کمتر از کتاب‌هایی است که به بر ضد شیعه تالیف می گردد.

وحشت وهابیت از گسترش فرهنگ شیعه

2.3. شورای عالی افتاء عربستان سعودی که در رأس آن آل شیخ است، حدود ۶،۷ سال قبل فتوا صادر کرد که میان وهابیت و شیعیان، امکان اتحاد نیست؛ چون فرهنگ شیعه برگرفته از آیین یهود است؛ شیعه قرآن را قبول ندارد، اهل سنت را نجس می دانند،  ائمه علیهم السلام را خدا می‌دانند، رفتن به زیارت امام حسین علیه السلام را واجب می دانند و رفتن به حج را لازم نمی دانند، به زیارت امام رضا علیه السلام می روند و به جای اینکه رو به قبله نماز بخوانند روبه حرم امام رضا علیه السلام می خوانند.

 

 وهابیت یک سری از این مزخرفات را درست کرده‌اند که آدم مبهوت می ماند. در این دنیای ارتباطات، آن هم مفتیان طراز اول، این چنین بگویند! مثلاً "بن جبرین" که شخصیت علمی طراز دوم عربستان است، سایتی دارد که رسماً فتوا داده که 《شیعیان، ما اهل سنت را نجس می دانند و اگر با ما مصافحه کنند، دستشان را آب می کشند.》

 چه دروغ شاخ داری؟!

فتنه وهابیت از شرق تا غرب عالم را فرا گرفته است. در هر کجای دنیا انفجاری صورت می‌گیرد، یک طرف سرنخ آن به القاعده، (نیروی نظامی وهابیت) متصل است. اینها در خود شوروی، حدود ۲۲ عملیات انفجاری انجام داده‌اند و خود آمریکا، الجزایر، سودان و حتی در خود عربستان علیه آل سعود اعلام موضع کرده‌اند. بارها از رسانه‌ها، شنیده و خوانده اید که در خود مکه مکرمه - در جده و ریاض - توسط القاعده، (افراطیون و تکفیری های وهابیت) انفجارهایی صورت می‌گیرد.

یکی از اساسی ترین کارهایی که ما می‌توانیم انجام دهیم این است که، هر کس به توان خودش، در افشاگری ماهیت اینها باید تلاش کند و عقاید فاسد و ضد قرآنی اسلامی اینها را باید بازگو کند. در معرفی مبلغین اینها - که در گوشه و کنار ایران هستند، جوانان ما را منحرف می‌کنند - باید تلاش کنیم.

 

انشاءالله امیدواریم که عزیزان، هرکس که در حوزه خودش و در توان بُرد تبلیغاتی خودش، به برادر و خواهر رفیقش، خطر این جرثومه های فساد را قبل از اینکه فراگیر شود و کشور ما را فرا بگیرد اعلام کنند و چهره کثیف اینها را بازگو کنند و نگذارند جوانان ما آلوده و به تفکر مسموم وهابیت شود. (حسینی قزوینی، بهترین روش برخورد با تهاجم وهابیت، صفحات ۹-۱۳)

 

هاجر طرفاوی مینابی 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها