سرمست از سازمان نظام پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی قم خواست تا طراحی و تحقق «نظام سلامت الکترونیک» را در استان به عنوان یک طرح مهم و ماندگار پیگیری کنند.
کد خبر: ۱۲۹۶۷۱۹
به گزارش جام جم آنلاین گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، بهرام سرمست استاندار قم امروز و در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان با اشاره به تداوم روند نزولی کرونا در قم گفت: این مسئله نباید سبب سهل انگاری و عادی انگاری کرونا در استان شود و دقت در نظارت‌ها و إعمال آن‌ها همچنان مهم و حیاتی است.
استاندار قم روحیه جهادی کادر درمانی استان را در خط مقدم جبهه سلامت ستود و اضافه کرد: پزشکان ما باید خودشان الگوی جامعه باشند و از این رو توسعه سامانه‌های نوبت دهی الکترونیکی و تلفنی باید در استان گسترش یابد.
سرمست سپس پیشنهاد ایجاد سامانه برای هر یک از ساختمان‌های پزشکان را مطرح کرد و افزود: این نوبت دهی‌های اینترنتی و تلفنی حتی در شرایط پساکرونا هم مورد نیاز است.
استاندار قم همچنین تلاش‌های انجام گرفته برای راه اندازی سامانه‌های نوبت دهی غیرحضوری در استان را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: شروع این کار با اقدامات خوبی همراه بوده که البته باید بهبود و گسترش یابد.
او تأکید کرد: باید تلاش کنیم تا بیمار فقط درد بیماری را داشته باشد و درگیر انتظار بیش از حد در مطب نشود، چراکه این انتظار هم سبب تضییع وقت مردم می‌شود و هم زمینه را برای شیوع بیشتر بیماری‌ها فراهم می‌کند.
سرمست در توضیح نظام سلامت الکترونیک افزود: این نظام می‌تواند ارتباط بین بیمار، پزشک، داروخانه، آزمایشگاه و سایر مراکز درمانی و بهداشتی را به صورت الکترونیک برقرار و در عین حال سوابق بیمار را به صورت الکترونیکی ثبت کند.
استاندار قم با اشاره به این که علاوه بر تذکر و اخطار می‌توان از پلمب مطب‌های متخلّف نیز به عنوان یک راهکار نظارتی بهره جُست بیان کرد: استان قم می‌تواند در طراحی و اجرای «نظام سلامت الکترونیک» در کشور پیشتاز باشد و یک کار ماندگار را اجرایی کند.
سرمست در ادامه معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری و کارگروه بهداشت و درمان استان را موظف به پیگیری الزامات پیاده سازی نظام سلامت الکترونیک در استان کرد.
استاندار قم همچنین اجرای دقیق طرح شهید سلیمانی را پشتوانه‌ای برای طرح جامع مدیریت تجمع‌ها و تردد‌ها دانست و گفت: انتظار این است که بتوانیم از شرایط تهدیدآمیز شیوع این بیماری به عنوان فرصتی برای رسیدن به اهداف متعالی و گوناگون بهره ببریم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها