بعد از پایان فصل ۲۰۲۰ لیگ قهرمانان آسیا سپاهان همچنان امتیازآورترین تیم بین نماینده‌های ایران است.
کد خبر: ۱۲۹۶۴۸۸

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، فصل ۲۰۲۰ لیگ قهرمانان آسیا به پایان رسید و اولسان هیوندای کره جنوبی توانست برای دوازدهمین بار یک تیم از کره را قهرمان این رقابت ها کند و جام قهرمانی را به دست بیاورد.

در این فصل فوتبال ایران چهار سهمیه داشت که دو تیم شهرخودرو و سپاهان در مرحله گروهی حذف شدند و استقلال در مرحله یک هشتم نهایی با قبول شکست ۲ بر یک برابر پاختاکور حذف شد و پرسپولیس نیز توانست به فینال برسد که با شکست برابر اولسان دستش از رسیدن به جام کوتاه ماند.

در فصل آتی فوتبال ایران دو سهمیه مستقیم مرحله گروهی دارد که به پرسپولیس و تراکتور تعلق گرفته است و دو تیم فولاد و استقلال نیز باید کار خودشان را از پلی آف شروع کنند تا در صورت برتری برابر حریفانشان به مرحله گروهی برسند.

در ۱۸ فصل لیگ قهرمانان آسیا هنوز تیم های ایرانی به قهرمانی نرسیده‌اند و باید دید در فصل نوزدهمین این طلسم شکسته می شود یا خیر. با این حال سپاهان همچنان بیشترین امتیاز را در بین تیم های ایرانی داشته است و در رده دهم تیم های آسیایی است. این آمار تنها مربوط به مرحله گروهی لیگ قهرمانان است . دیدارهای حذفی لحاظ نشده است.

امتیازآورترین تیم های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا (تا پایان فصل ۲۰۲۰) بدون در نظر گرفتن بازی‌های پلی آف؛

تیم فصل حضور بازی برد مساوی باخت گل زده گل خورده امتیاز قهرمانی نایب قهرمانی نیمه نهایی یک چهارم نهایی یک هشتم نهایی
سپاهان ۱۲ ۸۴ ۳۷ ۱۷ ۳۰ ۱۲۰ ۱۰۳ ۱۲۸ ۰ ۱ ۰ ۲ ۰
استقلال ۱۱ ۷۶ ۲۹ ۲۴ ۲۳ ۱۰۸ ۹۴ ۱۱۱ ۰ ۰ ۱ ۱ ۴
پرسپولیس ۹ ۷۱ ۳۱ ۱۷ ۲۳ ۹۱ ۸۰ ۱۱۰ ۰ ۲ ۱ ۰ ۳

 

با توجه به غیبت سپاهان در فصل آتی لیگ قهرمانان، در صورتی که استقلال بتواند به مرحله گروهی برسد می تواند با ۱۲ حضور در لیگ قهرمانان در کنار تیم اصفهانی رکورددار حضور در لیگ قهرمانان آسیا شود.

البته با در نظر گرفتن تعداد بازی‌های این سه تیم ایرانی در مراحل گروهی لیگ قهرمانان، پرسپولیس با میانگین ۱.۵۴ امتیاز در هر بازی،‌ بهترین عملکرد را داشته و بعد از آن به ترتیب سپاهان با ۱.۵۲ و استقلال با ۱.۴۶ امتیاز قرار دارند.

در بین تیم های آسیایی الهلال عربستان موفق ترین عملکرد را در بین تیم های آسیایی داشته است.

۵ تیم موفق آسیایی در زمینه نتیجه گیری:

۱- الهلال عربستان - ۲۱۷ امتیاز

۲- چونبوک موتورز - ۱۹۸ امتیاز

۳- العین امارات - ۱۷۱ امتیاز

۴- الاتحاد عربستان - ۱۶۸ امتیاز

۵- گوانگژو اورگراند - ۱۴۶ امتیاز

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها