طبق کمیته حمایت از روزنامه نگاران  که حملات علیه رسانه ها را در سطح جهان بررسی می کند ، مکزیک در سال 2020 کشنده ترین کشور در جهان برای رسانه ها و خبرنگاران بود.
کد خبر: ۱۲۹۶۴۰۰

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از گاردین، تقریباً یک سوم روزنامه نگاران کشته شده در سال جاری در مکزیک بودند.

در سال 2020 در مکزیک 9 خبرنگار کشته شدند و از سال 2000 میلادی تعداد کشته ها حداقل به 120 نفر رسید. ماه گذشته سه روزنامه نگار طی 10 روز به ضرب گلوله کشته شدند.

شمارش مرگ و میر امسال به این معنی است که روزنامه نگاران مکزیکی اکنون بیش از روزنامه نگاران زمان جنگ کشته می شوند .

مکزیک از نظر آزادی مطبوعات دچار یک بحران چند وجهی است. وضعیت در طی چند سال گذشته به طور مداوم بدتر شده است و در اوج این وضعیت نابسامان، این کشور به عنوان مرگبارترین نقطه جهان برای خبرنگاران در سال 2020 معرفی می شود. این بحران اساساً ناشی از مصونیت از مجازات است. به طور کلی ، حداقل 90 درصد از قتل های روزنامه نگاران همچنان حل نشده باقی مانده است.

مکزیک از مدت ها پیش خطرناک ترین مکان برای روزنامه نگاران خارج از یک منطقه رسمی جنگ بوده است ، کسانی که پیوند بین جرایم سازمان یافته و مقامات فاسد را بیشتر مورد هدف قرار می دهند.

 

مبارزان آزادی مطبوعات امیدوار بودند که پس از انتخاب رئیس جمهور آندرس مانوئل لوپز اوبرادور در سال 2018 ، که متعهد به مقابله با خشونت علیه روزنامه نگاران و پایان دادن به مصونیت از مجازات عاملان شد ، وضعیت وخیم بهبود یابد اما در عمل هنوز چنین نشده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها