ارتش فرانسه با موفقیت مدل ارتقاء یافته موشک کروز هواپرتاب استراتژیک خود را آزمایش کرد.
کد خبر: ۱۲۹۶۳۵۷
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مشرق، وزارت دفاع فرانسه با همکاری نیروی هوایی این کشور برای اولین مدل ارتقاء یافته موشک کروز استراتژیک ASMPA را انجام داد. این شلیک از هواپیمای جنگنده رافال انجام شد.
 
آزمایش موشک کروز جدید توسط فرانسه+عکس
 
موشک های سری ASMPA در حقیقت بازوی بازدارندگی هسته ای فرانسه در شکل هواپرتاب هستند. فرانسوی ها از سال 2016 میلادی برنامه ارتقاء نیمه عمر موشک های کروز سری ASMPA را آغاز کردند و قرار است آزمایش های مربوط به آن را تا سال 2021 ادامه داده و در همان سال تولید مدل های جدید را آغاز کنند. جزییات دقیق از ارتقای انجام شده مشخص نشده ولی به نظر می رسد تعویض برخی قطعات داخلی و به روزرسانی سیستم های نرم افزاری از جمله امور مورد نظر در این ارتقاء باشد. این موشک 300 کیلومتر برد و سه ماخ سرعت دارد و می تواند به سرهای جنگی 100 یا 300 کیلو تنی مجهز شود.
 
آزمایش موشک کروز جدید توسط فرانسه+عکس
آزمایش موشک کروز جدید توسط فرانسه+عکس

این موشک ساخت فرانسه از سال 1986 میلادی وارد خدمت شده و در ابتدا جنگنده های میراژ 2000 وظیفه حمل این موشک را بر عهده داشتند. از سال 2008 در نیروی هوایی فرانسه این مسئولیت به جنگنده های رافال واگذار شد. رافال های ناو نشین فرانسوی نیز در سال 2009 توان حمل و پرتاب این موشک را پیدا کردند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها