نماینده ائتلاف الفتح عراق با اشاره به دلیل سکوت دولت این کشور در قبال جنایت آمریکا علیه فرماندهان مقاومت تاکید کرد که مردم عراق هرگز این جنایت را فراموش نخواهند کرد.
نماینده ائتلاف الفتح عراق با اشاره به دلیل سکوت دولت این کشور در قبال جنایت آمریکا علیه فرماندهان مقاومت تاکید کرد که مردم عراق هرگز این جنایت را فراموش نخواهند کرد.
کد خبر: ۱۲۹۵۹۰۷

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از فارس، «مختار الموسوی» نماینده ائتلاف الفتح در پارلمان عراق می‌گوید ضعف دولت و توانمندی‌های آن، پشت پرده سکوت مقابل جنایت آمریکا در حق شهیدان سپهبد «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه جمهوری اسلامی ایران و  «ابومهدی المهندس» نائب رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق قرار دارد.

وی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «المعلومه»، تصریح کرد: دولت آمریکا پس از ترور فرماندهان پیروزی، ابومهدی المهندس و قاسم سلیمانی وارد یک بن‌بست شد زیرا ترامپ با این اقدام کلیه قوانین و عرف‌های بین‌المللی را نقض کرد.

این نماینده عراقی افزود: تروریسم آمریکا با هدف قرار دادن عراق و ترور فرماندهان پیروزی نمی‌توانست بی‌پاسخ بماند. اما متاسفانه ضعف توانمندی‌های دولت در پشت پرده عدم پاسخ‌گویی به این جنایت قرار دارد. اگر این اتفاق در روسیه یا هر کشور دیگری روی داده بود، پاسخ کاملا متفاوت بود.

الموسوی تاکید کرد: رهبری عراق ضعیف است و اگر قدرت داشت می‌توانست به این جنایت آمریکا علیه فرماندهان پیروزی پاسخ دهد. اما ملت عراق این جنایت آمریکا در ترور سمبل‌های این کشور و فرماندهان پیروزهای آن را فراموش نخواهد کرد.

پیشتر «نصر الشمری» سخنگوی مقاومت اسلامی نُجَباء در مصاحبه‌ای تلویزیونی با انتقاد از رفتار دولت عراق، گفته بود: دولت با سپری شدن مدتی از ترور فرماندهانِ پیروزی بر داعش [شهیدان سلیمانی و المهندس]، حاضر شد دست در دست ترامپ تروریست بگذارد.

 برخی نمایندگان پارلمان عراق نیز بارها از تعلل و وقت‌کشی دولت «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر این کشور در اعلام نتایج تحقیقات مربوط به ترور سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس به پارلمان خبر داده بودند.

نظامیان تروریست آمریکایی سیزدهم دی ماه سال گذشته در اقدامی تروریستی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و نایب رئیس سازمان الحشدالشعبی را به همراه چند نفر از رزمندگان مقاومت هنگام خروج از فرودگاه بغداد به شهادت رساندند. این اقدام آمریکا باعث شد پارلمان عراق دو روز بعد به طرح اخراج نیروهای بیگانه از جمله آمریکا از عراق رأی دهد.

از سال ۲۰۱۴ حدود پنج هزار نظامی آمریکایی در قالب ائتلاف بین‌المللی ادعایی مبارزه با داعش در پایگاه‌های نظامی عراق مستقر شده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها