در هفته هفتم لیگ برتر فوتبال، مهدی رحمتی و تیمش برابر قلعه‌نویی و گل‌گهر قرار می‌گیرند و در دیگر بازی حساس این هفته فکری با استقلال به دنبال تثبیت صدرنشینی است.
کد خبر: ۱۲۹۵۳۹۸

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، در هفته هفتم لیگ برتر فوتبال ایران دیروز آلومینیوم اراک یک بر صفر صنعت نفت آبادان را شکست داد و مس رفسنجان با همین نتیجه از سد نساجی مازندران گذشت. هفته هفتم، امروز (جمعه) با انجام پنج بازی پیگیری می‌شود.

 

  مصاف استقلال با بدشانس‌ترین تیم لیگ برتر/ تقابل قلعه‌نویی و رحمتی در سیرجان

 

سایپا - ماشین‌سازی؛ ورزشگاه شهید دستگردی تهران، ساعت ۱۵

 

یکی از تیم‌هایی که از فصل پیش تاکنون سرمربی‌اش را تغییر نداده سایپاست. ابراهیم صادقی جوان بعد از توانست تیمش را فصل پیش در لیگ برتر حفظ کند حالا قصد دارد در این فصل نیم نگاهی به نیمه دوم جدول داشته باشد. او بارها در صحبت‌هایش گفته تیمش نباید مثل فصل قبل فقط به فکر نیفتادن باشد و باید بتواند امتیازات زیادی جمع کند. با این حال سایپا در این فصل فقط یک پیروزی به دست آورده و ۴ بار بازی‌هایش با تساوی به پایان رسیده است. سایپا که تیم جوانی است این هفته باید برابر ماشین‌سازی قرار بگیرد که سرمربی‌اش به تازگی عوض شده است.

 

ماشین‌سازی فصل را با بیات‌لو شروع کرد اما نتایج ضعیف این تیم باعث شد او از سمتش استعفا کند. ماشین‌سازی در این فصل ۵ شکست و یک تساوی به دست آورده است و با یک امتیاز در قعر جدول قرار دارد. 

 

گل‌گهر - شهر خودرو؛ ورزشگاه امام علی(ع) سیرجان، ساعت ۱۵

 

کمتر کسی فکر می‌کرد تیمی که فصل قبل تا روزهای پایانی لیگ در جستجوی راهی برای بقا در لیگ بود، بتواند این فصل در بین بالانشینان قرار بگیرد. هر چند برای قضاوت درباره عملکرد تیم‌ها کمی زود است اما گل‌گهر نشان داده که می‌تواند حرف‌هایی برای گفتن داشته باشد. آن‌ها روی نیمکن خود یک مربی باتجربه به نام امیر قلعه‌نویی دارند و خط حمله‌شان را گادوین منشا رهبری می‌کند که تا اینجای فصل با ۶ گل در صدر جدول گلزنان قرار دارد. گل‌گهر در دو هفته قبلی روی اشتباهات دفاع و دروازه‌بانش بازی را واگذار کرد اما برای اینکه ثابت کند نتایج اول فصلی یک اتفاق نبوده باید شهر خودرو رو از پیش رو بردارد.

 

شهر خودرو بر خلاف حریفش یک مربی جوان یعنی سید مهدی رحمتی را روی نیمکت خود می‌بیند. رحمتی در این چند هفته که از لیگ گذشته با اظهارات جنجالی‌اش باز هم به صدر اخبار ورزشی برگرشته اما برای اینکه تیمش بتواند پله پله بالا بیاید باید بازیکنانش را قوی‌تر از این راهی مسابقات کند. شهر خودرو در این فصل دو برد به دست آورده که یکی از آن‌ها برابر ماشین‌سازی قعرنشین بوده است. این تیم دو بازی بزرگ برابر استقلالو پرسپولیس را واگذار کرد تا شرایطش در همین ابتدای کار کمی پیچیده شود.

 

جدال امیر قلعه‌نویی و مهدی رحمتی در بازی این دو تیم می‌تواند حاشیه‌های زیادی داشته باشد.

 

ذوب‌آهن - استقلال؛ ورزشگاه فولادشهر، ساعت ۱۵

 

شاید بتوان لقب بدشانس‌ترین تیم این فصل لیگ را به ذوب‌آهن داد؛ تیمی جوان که یک مربی جوان روی نیمکتش می‌نشیند. رحمان رضایی وقتی هدایت سفید و سبزپوشان اصفهانی را به عده گرفت فکر نمی‌کرد تا هفته هفتم این همه مشکل گریبان او تیمش را بگیرد. ذوب‌آهنی‌ها در بیشتر بازی‌هایشان از داوری لطمه خوردند و اعتراضات رضایی به اشتباهات داوری سرانجام باعث شد کمیته انضباطی او را محروم کند. بدشانسی دیگر ذوب‌آهن ابتلای چند بازیکن این تیم به بیماری کرونا بود که باعث شد شاگردان رضایی با لیست امید و جوانانشان به مصاف شهر خودرو بروند و بازی‌شان با پرسپولیس هم به همین علت لغو شد. آن‌ها این هفته باید برابر تیمی قرار بگیرند که اسبش را برای تاختن آماده کرده است.

 

استقلال محمود فکری، هرچند لنگ‌لنگان اما به صدر جدول رسیده است، با یک بازی کمتر از تیم دوم یعنی صنعت نفت آبادان و دو بازی بیشتر از پرسپولیس. هواداران استقلال هنوز هم رویای تیم استراماچونی را در ذهن دارند و دلخوشی هم از نحوه بازی تیم فکری ندارند اما امیدوارند که تیمشان رفته رفته هماهنگ‌تر شود و به صدرنشینی ادامه دهد. استقلال این فصل هم مثل فصول قبلی دور از حاشیه نبوده و ارکان مختلف این تیم با اشتباهاتشان برای آبی‌پوشان دردسر درست کرده‌اند. استقلال در این فصل هنوز موفق نشده دو بازی را پشت سر هم ببرد و با توجه به پیروزی هفته قبل برابر شهر خودرو، بازی با ذوب‌آهن فرصت خوبی برای نشان دادن ثبات تیمی آبی‌پوشان است.

 

تراکتور - پیکان؛ ورزشگاه بنیان‌دیزل، ساعت ۱۵:۱۵

 

پس از اخراج زودهنگام علیرضا منصوریان از تراکتور، مسعود شجاعی به عنوان سرمربی موقت این تیم انتخاب شد و علی نیکبخت وظیفه دستیاری او را بر عهده گرفت. گفته می‌شود کاپیتان تراکتور تمایلی ندارد که همزمان سرمربی این تیم هم باشد و مسئولان تراکتور برای انتخاب سرمربی جدید در حال مذاکره هستند. قهرمان جام حذفی و نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا فصل را خوب شروع نکرده است اما هنوز هم برای جبران اشتباهات فرصت دارد. 

 

شاید کمتر کسی انتظار داشت پیکان بعد از ۶ هفته بالاتر از تراکتور پرمهره قرار بگیرد اما این اتفاق رخ داده است. هر دو تیم ۹ امتیازی هستند ولی پیکان به خاطر تفاضل گل بهتر بالاتر از تراکتور قرار دارد. تارتار که در شروع لیگ به خاطر نداشتن بازیکنان دلخواهش از سمتش استعفا داد حالا کمی امیدوارانه‌تر به بازی‌های پیش رو و بازیکنانش نگاه می‌کند. آن‌ها به جز بازی ابتدایی لیگ برابر صنعت نفت، دیگر مسابقه‌ای را واگذار نکرده‌اند و این خبر خوبی برای کادر فنی پیکان است.

 

نفت مسجد سلیمان - فولاد، ورزشگاه شهید بهنام محمدی، ساعت ۱۵:۱۵

 

عملکرد نفت مسجد سلیمان در این فصل پر از فراز و نشیب است. بعد از اینکه این تیم موفق شد سپاهان را به سه گل شکست بدهد برابر مس رفسنجانی شکست خورد که اولین برد فصلش را به دست آورد. با توجه به اینکه بازیکنان نفت مسجد سلیمان کم سن و سالند و بسیاری از آن‌ها تجربه بازی در لیگ برتر را ندارند عملکرد این تیم تا اینجای کار قابل قبول بوده است. آن‌ها توانستند تراکتور و پرسپولیس را هم متوقف کنند.

 

حریفشان یعنی فولاد می‌تواند یکی از تیم‌هایی باشد که به دنبال قهرمانی است. فولاد سرمربی و بازیکنان اصلی‌اش را حفظ کرد و از مدیریت خوبی هم بهره می‌برد. فولادی‌ها هفته قبل با سه گل سایپا را شکست دادند و حالا با ۱۰ امتیاز در رده سوم قرار دارند. 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها