پرسپولیس در حالی به دنبال ثبت اولین قهرمانی نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا است که اولسان می‌خواهد ششمین برد نمایندگان کره در فینال را رقم بزند.
کد خبر: ۱۲۹۵۳۶۱

به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا، تیم فوتبال پرسپولیس ایران روز شنبه از ساعت ۱۵:۳۰ دقیقه در ورزشگاه الجنوب دوحه باید به مصاف اولسان هیوندای کره جنوبی برود و برای قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا تلاش کند.

این چهارمین فینال تیم‌های ایرانی در ورژن جدید مسابقات است که از سال ۲۰۰۲ شروع شد. در سه بازی قبلی متاسفانه سه باخت نصیب تیم‌ های ایرانی شده است.

سپاهان در سال ۲۰۰۷ به اوراواردز ژاپن باخت. ذوب‌آهن سه سال بعد با نتیجه سه بر یک مغلوب سئونگنام کره جنوبی شد و در نهایت پرسپولیس در سال ۲۰۱۸ با نتیجه ۲ بر صفر در مجموع ۲ بازی به تیم کاشیما آنتلرز ژاپن باخت.

حالا باید دید تیم یحیی گل‌ محمدی توانایی طلسن شکنی و رساندن درصد پیروزی نمایندگان ایران به عدد ۲۵ را خواهد داشت یا خیر.

در سوی مقابل اوضاع متفاوت است. اولسان قرار است نهمین فینال کره‌ای ها در لیگ قهرمانان را تجربه کند. آنها در هفت دیدار قبلی پنج برد و ۲ باخت را به ثبت رسانده‌اند.

تیم‌هایی که موفق شدند در فینال به برتری برسند بدین شرح هستند: جونبوک موتورز(۲۰۰۶)، پوهانگ استیلرز(۲۰۰۹)، سئونگنام(۲۰۱۰)، اولسان هیوندای(۲۰۱۲)، جونبوک موتورز(۲۰۱۶).

در سال‌های ۲۰۰۴، ۲۰۱۱ و ۲۰۱۳ نیز تیم‌های سئونگنام، جونبوک هیوندای و اف سی سئول نتوانستند در فینال به برتری برسند و شکست خوردند.

در حال حاضر نمایندگان کره در ۶۲.۵ درصد فینال‌ها برنده شده‌اند و اگر اولسان هم بتواند در این فصل فینال را با برد پشت سر بگذارد عدد مذکور به ۶۶ افزایش پیدا خواهد کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها