سخنگوی کاخ سفید با انتشار پیامی در توئیتر اظهارات رئیس‌جمهور منتخب آمریکا بعد از تأیید پیروزی وی در انتخابات را «تفرقه‌انگیز» خواند.
کد خبر: ۱۲۹۴۷۴۶

به گزارش جام‌آنلاین به نقل از فارس، «کایلی مک‌ اِنانی»، سخنگوی کاخ سفید بامداد امروز (سه‌شنبه) با انتشار پیامی در توئیتر از اظهارات «جو بایدن»، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا بعد از تأیید پیروزی‌اش در انتخابات از سوی مجمع گزینندگان آمریکا انتقاد کرد.

مک انانی در پیام توئیتری خود با اشاره به بخشی از صحبت‌های بایدن که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا را به حمله علیه دموکراسی متهم کرد نوشت: «جو بایدن هرگز نباید جمله "حمله بی‌سابقه علیه دموکراسی" را بیان می‌کرد. این "حمله‌ای علیه دموکراسی" بود.»

وی در ادامه در توجیه پیام خود به اقدامات دموکرات‌ها در چهار سال گذشته و در جریان انتخابات امسال اشاره کرد و نوشت: «۱- سه سال بررسی [دخالت] جعلی روسیه [در انتخابات] ۲- استیضاح بی‌اساس (اشاره به استیضاح ترامپ بر سر مسئله اوکراین.) ۳-تقلب در انتخابات با رأی‌گیری از طریق پست و بدون حضور ناظران.»

مک‌انانی در پایان پیام خود نوشت: «این یک سخنرانی تفرقه‌انگیز بود.»

این در حالی است که شبکه اجتماعی توئیتر با نشانه دار کردن این پیام، آن را «ادعا» دانست.

روزنامه «هافینگتون پست» هم نوشت این پیام توئیتری وی، واکنش و خشم کاربران شبکه اجتماعی توئیتر را به همراه داشته است.

بامداد امروز (سه‌شنبه) بود که با اتمام روند رأی‌گیری از مجمع گزینندگان آمریکا (الکترال کالج)، پیروزی بایدن در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور با ۳۰۶ رأی الکترال تایید شد. 

بایدن نیز بعد از تأیید پیروزی‌اش در انتخابات به سخنرانی پرداخت و گفت: «امیدوارم دیگر شاهد این نباشیم که کسی مورد تهدید و سوءاستفاده [از قدرت] قرار بگیرد، چیزی که در پسآمد این انتخابات دیدیم».

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها