تازه‌ترین اعترافات عامل گروگانگیری در شهرک فاطمیه قم حاکی از آن است که او علاوه بر گروگانگیری در قم و قتل همسر برادرش، در تهران نیز زنی را در یک مهمانی با شلیک گلوله به قتل رسانده است.
کد خبر: ۱۲۹۴۷۳۱

به گزارش گروه حوادث  جام جم آنلاین از همشهری، متهم که 28ساله است نخستین جنایتش را شامگاه 25آبان‌ماه در بلوار فردوسی قم مرتکب شد. او از مدتی قبل متوجه اختلافات برادرش با همسرش شده بود و چون تصور می‌کرد این اختلافات به‌دلیل اخلاقیات همسر برادرش است، شب حادثه به‌دنبال او رفت و به بهانه خرید کردن وی را سوار خودرواش کرد. آنها چند ساعت در خیابان بودند و در این مدت متهم با زن جوان بر سر این اختلافات صحبت می‌کرد. وقتی به بلوار فردوسی رسیدند او با همسر برادرش اتمام حجت کرد و وقتی فهمید او قصد تغییر رفتارش را ندارد کلت کمری را که از قبل تهیه کرده بود از لباسش بیرون کشید و به سر وی شلیک کرد.

جزئیات جنایت گروگانگیر قمی و فاش شدن اسرار قتل یک زن دیگر

به‌سوی پایتخت
متهم بعد از این جنایت از قم به تهران گریخت. او همچنان اسلحه‌اش را همراه داشت تا اگر لازم شد باز هم از آن استفاده کند. در تهران به خانه یکی از آشنایانش رفت و چند روز در آنجا بود. او چند شب بعد به یک مهمانی شبانه در مرکز تهران دعوت شد و همراه زن جوانی به آنجا رفت اما در پایان این مهمانی حادثه عجیبی اتفاق افتاد. وقتی همه مهمانان خداحافظی کردند و رفتند او سراغ زن صاحبخانه که حدود 45سال داشت رفت و با همان اسلحه‌ای که چند روز قبل همسر برادرش را به قتل رسانده بود به سر او شلیک کرد و همراه با زن جوان از آنجا گریخت.
ساعتی بعد نزدیکان مقتول وقتی به خانه او رفتند با پیکر بی‌جانش روبه‌رو شدند. بدون آنکه بدانند چه اتفاقی افتاده اوژانس و پلیس را خبر کردند. ابتدا به درستی معلوم نبود چه اتفاقی رخ داده و مأموران و حتی متخصصان اورژانس گمان می‌کردند که مقتول سرش به رادیاتور شوفاژ برخورد کرده و جان‌باخته است اما وقتی پیکر وی به پزشکی قانونی منتقل شد متخصصان در جمجمه او یک گلوله کشف کردند و معلوم شد که این زن به قتل رسیده است. در این شرایط نام مرد جوان که شب قبل در مهمانی حضور داشت به‌عنوان مظنون به قتل مطرح شد و او تحت تعقیب قرار گرفت.

پرسه در شهر 
متهم در قم و تهران مرتکب 2جنایت شده بود اما هیچ‌کس از مخفیگاهش اطلاعی نداشت و هر لحظه ممکن بود دست به اقدام خشونت‌بار دیگری بزند. او فرد سابقه‌داری بود و طبق بررسی‌های پلیس حدود 2 ‌ماه قبل از زندان آزاد شده بود. مرد جوان 2سال قبل در قم به دختر جوانی علاقه‌مند شده و از او خواستگاری کرده بود اما خانواده دختر به او جواب رد دادند. او هم که از آنها کینه به دل گرفته بود، پسر نوجوان این خانواده را به پارک برده و گوش او را بریده بود تا انتقام سختی از دختر مورد علاقه‌اش و خانواده او بگیرد اما با شکایت آنها دستگیر و زندانی شد. این‌بار اما او مرتکب 2جنایت شده بود و احتمال داشت افراد دیگری را هم به قتل برساند. چراکه بررسی شخصیت او نشان می‌داد که وی شخصیتی ضد‌اجتماعی دارد و در همه این مدت زندگی نابسامانی داشته است. مأموران پلیس سایه به سایه در تعقیب این مرد بودند و همه ارتباطاتش را تحت نظر داشتند. چند روز پیش مأموران پلیس قم به اطلاعاتی دست یافتند که نشان می‌داد قاتل فراری به قم بازگشته است. در این شرایط مأموران در کمین او نشستند تا در فرصتی مناسب وی را به دام بیندازند.

گروگانگیری
نزدیک یک‌ ماه بود که هیچ‌کس قاتل فراری را ندیده بود و تا اینکه ظهر شنبه خبر رسید مردی مسلح در شهرک فاطمیه مسافران اتوبوسی را به گروگان گرفته است. زمانی که نخستین گروه از مأموران راهی محل حادثه شدند پی‌ بردند که گروگانگیر، همان قاتل تحت تعقیب است. او با اسلحه و چاقویی که داشت راننده و مسافران اتوبوس را تهدید می‌کرد و می‌گفت می‌خواهد برادرانش را ببیند. چرا که بعد از قتل همسر برادرش، 2برادر او بازداشت شده بودند و او می‌خواست با آنها دیدار کند. او تهدید می‌کرد که اگر پلیس مداخله کند ممکن است جان گروگان‌ها به‌خطر بیفتد اما در نهایت پس از گذشت 3ساعت از این گروگانگیری، 2برادر او به محل حادثه انتقال یافتند، وارد اتوبوس شدند و دست‌های برادرشان را بالا گرفتند و همزمان مأموران ویژه با استفاده از نارنجک دودزا وارد اتوبوس شدند و توانستند مرد مسلح را خلع سلاح و او را دستگیر کنند.

اعتراف به 2جنایت
متهم وقتی تحت بازجویی قرار گرفت جزئیات بیشتری از جنایت‌هایی که مرتکب شده بود بازگو کرد. او درباره انگیزه‌اش از قتل همسر برادرش گفت: شب حادثه با همسر برادرم بحث‌مان شد. با بالا گرفتن بحث از او خواستم اشتباهات گذشته را ادامه ندهد، اما او توجه نکرد. خیلی تلاش کردم او را قانع کنم که دست از کارهایش بردارد اما بی‌فایده بود. می‌گفت که دوست دارد آزاد باشد. دیدم فایده‌ای ندارد و مجبور شدم یک گلوله به او شلیک کنم. بعد درحالی‌که خیابان خلوت بود و کسی متوجه نشده بود، جسد را کنار خیابان رها کردم و بعد هم با برادرم تماس گرفتم و گفتم زنش را کشته‌ام. او درباره قتلی که در تهران مرتکب شده بود نیز گفت: بعد از قتل همسر برادرم به تهران فرار کردم. چند روز مخفی شده بودم تا اینکه به خانه زنی حدود 45ساله رفتم. آنجا خانه مناسبی نبود. نمی‌توانستم شرایط آنجا را تحمل کنم. این شد که حکم مرگ آن زن را صادر کردم و وقتی مهمانی تمام شد و همه رفتند، به آنجا برگشتم و آن زن را به قتل رساندم. براساس این گزارش هم‌اکنون متهم در قم در بازداشت به‌سر می‌برد و تحقیقات از او ادامه دارد. همچنین باتوجه به گروگانگیری و قتلی که او در قم مرتکب شده پرونده قتل در تهران نیز در اختیار دادسرای قم قرار خواهد گرفت تا درباره او تصمیم‌گیری شود.

روح سعید حنایی
2 قتلی که تاکنون جوان قمی به آن اعتراف کرده است، یادآور جنایت‌های سعید حنایی، قاتل سریالی زنان مشهدی است. او که در یک سال 16زن و دختر جوان را به قتل رسانده بود وقتی دستگیر شد انگیزه‌اش از ارتکاب جنایت‌هایش را پاک کردن جامعه از فساد اعلام کرده بود. حالا هم اعترافات متهم قمی نشان می‌دهد که اگر دستگیر نمی‌شد ممکن بود مرتکب جنایت‌های بیشتری شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها