از سوی رئیس اداره محیط زیست شهر تهران؛

وجود تمساح در دریاچه چیتگر رسما تکذیب شد

تمساح دریاچه چیتگر در سه روز اخیر به شدت جنجال به پا کرده است، تمساحی که شاید اصلا وجود نداشته باشد. امروز گروه های ویژه در سطح دریاچه چیتگر تحقیقات و بررسی های زیادی انجام دادند.
کد خبر: ۱۲۹۴۵۴۹

به گزارش جام جم آنلاین، رویت یک تمساح در دریاچه چیتگر و حتی انتشار عکسی از آن به موضوع قابل توجهی تبدیل شده است. از سویی برخی از زیست شناسان و جانورشناسان می گویند با توجه به شرایط زندگی تمساح امکان ندارد این جانور در دریاچه چیتگر وجود داشته باشد و از سویی دیگر گفته می شود جانوری که در دریاچه چیتگر مشاهده شده در واقع یک نوع ماهی به نام «فیش الیگیتور» است که سری شبیه به سر تمساح دارد.

به هر حال امروز گروه های تحقیق و بررسی عازم دریاچه چیتگر شدند تا ردی از این تمساح بگیرند و اگر واقعا وجود داشت آن را صید و به نقطه دیگری منتقل کنند.

جلال ملکی سخنگوی آتش نشانی در این رابطه به جام جم آنلاین گفت: ما امروز کل دریاچه را گشتیم و چیزی هم پیدا نکردیم. ما در چند روز آینده نیز به تحقیق و بررسی خود ادامه می دهیم.

ملکی عنوان کرد: ما تخصصی در رابطه با این موضوع که آیا اصلا این تمساح وجود دارد یا خیر نداریم. اصلا وجود این تمساح در دریاچه چیتگر ثابت نشده است. اگر ما الان در حال بررسی و گشت زنی در دریاچه چیتگر هستیم فقط بر اساس اخباری که منتشر شده این کار را می کنیم.

سخنگوی آتش نشانی افزود:  امروز ما هم از طریق زمینی و هم از طریق قایق و پهباد اقدام به بررسی دریاچه کردیم و چیزی یافت نشد. این منطقه به دقت رصد شده است و دو، سه روز آینده این کار ادامه خواهد داشت.

ملکی تاکید کرد: موضوع وجود داشتن تمساح در دریاچه چیتگر یک موضوع تخصصی است که افراد صاحب نظر و متخصص باید در اینباره نظر بدهند و به ما کمک کنند.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
بی نام
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۵
۰
۰
الان دمای آب چیتگر چند درجه است؟ تمساح خزنده است دمای آب باید بالا باشه. فیلم تخیلی که نیست باید با واقعیت جور در بیاد. هر روز باید بیاد کنار و افتاب بگیره وگرنه یخ میزنه!
چنگیز
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۵
۰
۰
اگر ردپا ملاک این شایعه است اگر سرکاری ونقاشی نباشداین حیوان متعلق به اقازاده ها وافرادبی درد میباشد که برای حال دادن به حیات دست اموزش انرا برای دوسه ساعت به دریاچه برده است
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها