یکی از تحلیلگران عراقی به انتقاد از نادیده گرفتن مصوبه مجلس این کشور مبنی بر خروج نظامیان آمریکایی با وجود جنایاتی که واشنگتن در عراق مرتکب می‌شود، پرداخت.
یکی از تحلیلگران عراقی به انتقاد از نادیده گرفتن مصوبه مجلس این کشور مبنی بر خروج نظامیان آمریکایی با وجود جنایاتی که واشنگتن در عراق مرتکب می‌شود، پرداخت.
کد خبر: ۱۲۹۴۵۱۷

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از تسنیم، طبق گزارش رسانه عراقی المعلومه  «صباح الطائی» تحلیلگر سیاسی عراق از سکوت دولت در قبال ادامه حضور نیروهای آمریکایی در عراق به ویژه پس از مصوبه پارلمان عراق درباره خروج همه نظامیان خارجی انتقاد کرد و آنرا غیرقابل توجیه دانست.

وی بیان کرد: دولت مصوبه پارلمان عراق مبنی بر خروج نظامیان خارجی از عراق را با وجود قریب به یکسال از تصویب این مصوبه، نادیده گرفته است.

این تحلیلگر سیاسی عراقی تاکید کرد: بیم و نگرانی از این بابت وجود دارد که تصمیم گیری سیاسی دولت عراق تحت تاثیر دولت آمریکاست و همین موضوع سبب می‌شود که دولت عراق دست بسته در قبال ادامه حضور این نظامیان آمریکایی باشد.

وی گفت: با وجود جنایاتی که آمریکا در عراق مرتکب می‌شود اما درخواست‌ها برای خروج نظامیان آمریکایی از عراق با اقدامی جدی از سوی دولت عراق روبرو نشده است.

در همین ارتباط، «حسن شاکر الکعبی» رئیس فراکسیون پارلمانی بدر تاکید کرد مجلس نمایندگان موضع قاطعی در خصوص برنامه زمان بندی شده برای خروج نیروهای خارجی از عراق دارد.

وی با بیان این موضوع تاکید کرد: عراق نیروهای امنیتی، ارتش و حشد شعبی دارد که می‌تواند کنترل اوضاع را در دست داشته باشد در نتیجه دیگر نیازی به حضور نیروهای خارجی در کشور نیست.

نماینده پارلمان عراق در خصوص بی توجهی دولت عراق به خروج نیروهای آمریکایی گفت: اگر دولت عراق موضوع خروج نیروهای خارجی و در راس آنها نیروهای آمریکایی از عراق را طبق برنامه دنبال نکند و آن را به تاخیر بیندازد، پارلمان موضعی قاطع در این زمینه اتخاذ خواهد کرد.

وی تاکید کرد: دولت کاظمی باید برنامه زمان بندی شده ای برای خروج نیروهای خارجی داشته باشد و در این زمینه هیچ کوتاهی نکند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها