منصور ضابطیان درباره فصل جدید «رادیو هفت» و ویژگی‌های آن در دوران کرونا، مانند تصویربرداری آیتم‌ها از منازل مجریان و هنرمندان توضیحاتی ارائه کرد.
کد خبر: ۱۲۹۴۴۹۸
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مهر، منصور ضابطیان درباره تولید سری جدید برنامه «رادیو هفت» پس از چند سال تعطیلی و بازگشت دوباره به قاب تلویزیون با این برنامه خاطره ساز بیان کرد: خود ما خیلی قصدی نداشتیم «رادیو هفت» را بسازیم و فکر می‌کردیم این برنامه خاطره‌هایش برای مردم جذاب است و باید اجازه بدهیم خاطره‌هایش باقی بماند. اگر هم می‌خواهیم در تلویزیون کار کنیم باید با برنامه و فرم دیگری کار کنیم.

وی ادامه داد: با این حال در سه ماه گذشته به طرز شگفت‌انگیزی با این نظر مردم در فضای مجازی مواجه بودیم که در شرایط فعلی نیاز به آرامش دارند و برنامه‌ای مثل «رادیو هفت» می‌خواهند که این نظرها همزمان شد با تغییر مدیریت‌ها در تلویزیون که شرایط بهتری را برای کار فراهم می‌کرد. شبکه آموزش که خانه اول رادیو هفت بود و مدیران شبکه هم لطف داشتند و این پیشنهاد را دادند که ما رادیو هفت را مجدد شروع کنیم.

ضابطیان اظهار کرد: تیم ما تصمیم گرفت دوباره با «رادیو هفت» در تلویزیون ظاهر شود چون واقعاً نیاز جامعه به داشتن آرامش در شرایط کروناست به ویژه این شب‌ها که منع تردد است و مردم ساعت بیشتری را در خانه سپری می‌کنند باعث می‌شود بخواهید برنامه‌ای بسازید تا مردم حداقل ساعتی از این فضای حاکم بر جامعه دور شوند.
رادیو هفتی از جنس کرونا
نگرانی بزرگ برای تیم رادیو هفت و طرفدارانشان
وی درباره ریسک موفقیت این برنامه در تولید دوباره و اینکه چقدر نگرانی دارند توضیح داد: طبیعتاً این نگرانی خیلی بزرگ است هم برای ما هم طرفدارانمان که ممکن است این اتفاق بیفتد. علاوه بر آن مردم باید بدانند که الان شرایط تولید برنامه‌ای با تنوع رادیو هفت خیلی فرق کرده است و مثلاً برخی آیتم‌های مصاحبه را که در برنامه معمول بود نمی‌توانیم داشته باشیم چون آدم‌ها را نمی‌توان به استودیو بسته آورد و یا آیتمی که گفتگو با کودکان بود دیگر امکانپذیر نیست و بچه‌ها را نمی‌توانیم به بلک باکس ببریم چون تا پایان کرونا اصلاً نمی‌خواهیم این ریسک را قبول کنیم تا خدای نکرده مشکلی پیش بیاید.

ضابطیان درباره شرایط جدید تولید نیز گفت: فیلمبرداری در شرایط بسته و با حدود ۱۰ تا ۱۵ نفر از عوامل در یک اتاق در بسته بسیار خطرناک است و بر این اساس ما ساختار «رادیو هفت» را کمی تغییر داده‌ایم و استودیوهای شماره ۲ و اتاق بلک باکس را نداریم. ما قرار است به نوعی «رادیو هفت در خانه» بسازیم یعنی همه دوستان شامل مجری و هنرمند از منازل خود گویندگی و اجرا می‌کنند به غیر از استودیو برنامه که با یک مجری در جام جم فعال خواهد بود. باقی افراد متن‌ها را از خانه‌های خود می‌گیرند با امکاناتی که ما برایشان می‌فرستیم تا در منازل خود تصویربرداری کرده، کادربندی کنند و یا آموزش‌هایی برای این امور فنی صدا و تصویر می‌دهیم که مجموع اینها تولید را هم سخت‌تر و هم گران کرده است.

رادیو هفتی از جنس دوران کرونا
مجری رادیو و تلویزیون درباره این شرایط جدید اظهار کرد: ما باید دوربین، میکروفن و… برای عوامل بفرستیم و مدیریت این شرایط خیلی سخت است با این حال خواستیم رادیو هفتی که در دوران کرونا به خانه‌های مردم می‌آید از جنس همین دوران باشد و با آنچه که پیش از این پخش می‌شده است متفاوت باشد. امیدوارم این تنوع و گوناگونی لوکیشن‌ها هم برای مردم جذاب باشد.

وی درباره تجربه‌های جدید مصاحبه و برنامه‌سازی در دنیا که ما سراغ آنها نرفته‌ایم، گفت: برخی از آنها اصلاً اینجا امکان‌پذیر نیست اینجا با وضعیت اینترنت و سرعت آن نمی‌توان مصاحبه‌های اینترنتی انجام داد. مهمترین دلیل هم این است که نرم افزارهایی وجود دارد که ما نمی‌توانیم به واسطه تحریم تهیه کنیم و علاوه بر آن پهنای باند و سرعت اینترنت اجازه نمی‌دهد کیفیت خوبی را با اسکایپ تهیه کنید. اگر ما هم این امکان را داشتیم خیلی کارها را پیش می‌بردیم.
ضابطیان در واکنش نبود خلاقیت در برنامه سازان اظهار کرد: حتماً اگر این امکانات باشد خلاقیت و علاقه‌اش وجود دارد. چه کسی بدش می‌آید در جایی از دنیا باشد و با فرد دیگری در گوشه‌ای از دنیا با تصویر و صدای عالی گفتگو کند. چالشی است که واردش شده‌ایم و آزمون و خطا می‌کنیم. آنچه همچنان در رادیو هفت هست و ما به عنوان اصل اساسی به آن توجه داریم مساله آرامش است و به دور از همه جنجال‌ها از گرانی و کرونا و… با پذیرش اینکه خودمان هم درگیرش همه این گرفتاری‌ها هستیم می‌خواهیم کاری کنیم که مردم در یک ساعت آرامش نسبی داشته باشند.

بازگشت محمد بحرانی و قصه خوانی امیرعلی نبویان
وی درباره مجریانی که در این فصل با آنها همکاری دارد توضیح داد: شاهین شرافتی، اسماعیل باستانی، رشید کاکاوند، محمد بحرانی از جمله دوستانی هستند که پیش از این با آنها همکاری داشتیم و باز هم در برنامه حضور دارند در تلاشیم یکی دو نفر گوینده دیگر را اضافه کنیم.

این روزنامه نگار و برنامه ساز درباره برنامه شب یلدا هم بیان کرد: در شب یلدا یک برنامه سه ساعته داریم و از ابتدای دی هر شب و به صورت روتین برنامه خواهیم داشت. برنامه هم شامل آیتم‌ها و فضای معمول مثل قصه، شعر، متن و موسیقی می‌شود ما در تلویزیون فقر موسیقی خوب داریم و در این برنامه موسیقی‌هایی از دل تاریخ بیرون می‌کشیم. امیرعلی نبویان هم قصه‌هایی به اسم «پسر سالار» دارد که می‌خواند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها