همزمان با تأیید پیروزی نامزد دموکرات در انتخابات آمریکا؛

فاکس نیوز: تخلفِ مالیاتی فرزند «جو بایدن» برملا شد

شبکه الجزیره گزارش داد، بیشتر طرفداران حزب جمهوریخواه آمریکا معتقدند در انتخابات اخیر ریاست جمهوری این کشور، پیروزی از دونالد ترامپ سرقت شد.
شبکه الجزیره گزارش داد، بیشتر طرفداران حزب جمهوریخواه آمریکا معتقدند در انتخابات اخیر ریاست جمهوری این کشور، پیروزی از دونالد ترامپ سرقت شد.
کد خبر: ۱۲۹۴۲۳۸
به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از خبرگزاری صداوسیما، "ناصر الحسینی"، خبرنگار شبکه تلویزیونی الجزیره در واشنگتن، گفت: دونالد ترامپ از تصمیم دادگاه عالی برای مخالفت با رسیدگی به شکایت ایالت تگزاس علیه چهار ایالتی که ترامپ می‌گوید در انتخابات آن‌ها پیروز شده است، خشمگین و سرخورده است.
 
بر اساس این گزارش، توئیت های ترامپ نشانه آن بود که ترامپ تا چه اندازه ناراحت است. ترامپ پنج بار در مدت دو ساعت، توئیت‌هایی منتشر و تاکید کرد دادگاه عالی او را تنها گذاشت و به سرقت انتخابات از خودش باور دارد. ترامپ از وزیر دادگستری آمریکا خواست همه شواهدی را که درباره تقلب در انتخابات دارد، علنی کند. رودی جولیانی وکیل ترامپ هم بر آنچه که آن‌ها را نشانه‌های تقلب در زمان انتخابات خواند، تاکید کرد.

در ادامه این گزارش آمده است: تصمیم دادگاه عالی، ضربه جدیدی به ترامپ و ستاد تبلیغاتی اوست. ترامپ به دستکم سه قاضی محافظه کار این دادگاه امیدوار بود تا از موضع او برای تغییر نتیجه انتخابات، حمایت کنند. اما گزارش‌های رسانه‌ای تاکید کرد این قضات حاضر به رسیدگی و بررسی این شکایت هم نشدند. زیرا این پرونده مدارک ضعیفی داشت.
 
تا زمانی که نتیجه نهایی نبرد‌های قضایی ترامپ مشخص شود، جمهوریخواهان طرفدار او روز شنبه در واشنگتن تجمع کردند تا حمایت خودشان را از او اعلام کنند. آن‌ها تاکید می‌کنند باور دارند که در انتخابات ریاست جمهوری تقلب شد. به نظر می‌رسد، ترامپ بدون توجه به ناکامی شکایت‌های قضایی اش همچنان به حرکت در این مسیر اصرار دارد.
 
نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد بیش از ۶۰ درصد از طرفداران حزب جمهوریخواه، باور دارند که پیروزی از ترامپ سرقت شد.

"مارک الیاس"، وکیل حزب دموکرات آمریکا به الجزیره گفت: ”به نظر من، وقتی این بحث‌ها تمام شود باید یک گام به عقب برداریم و نهاد‌ها و اصول خودمان را بررسی کنیم. باید از خودمان سوال کنیم آیا قوانین می‌توانند در برابر این سلطه جویی که در طول دولت ترامپ شاهد آن بودیم، ایستادگی کنند. “

خبرنگار این شبکه خاطر نشان کرد: پلیس آمریکا شماری از تظاهرکنندگان را در واشنگتن بازداشت کرد. اعضای این گروه راستگرای افراطی، معتقدند سفیدپوستان با خطر نسل کشی روبرو هستند. طرفداران ترامپ اصرار دارند که باید همچنان نتیجه انتخابات را زیر سوال برد.
 
حزب دموکرات و حتی تحلیلگران بیطرف می‌گویند، اعضای حزب جمهوریخواه، زمانی که دموکراسی به نفع آن‌ها باشد، به دموکراسی باور دارند. اما زمانی که در انتخابات دموکراتیک شکست می‌خورند، آن را زیر سوال می‌برند. این مسئله آمریکا را در تنگنا قرار می‌دهد و پدیده جدیدی در صحنه سیاسی این کشور است. هدف آن‌ها از یک سو ضربه زدن به مرحله انتقالی و نیز تاکید بر جایگاه ترامپ در حزب جمهوریخواه است. ترامپ تاکید دارد که بیشترین تعداد آرای مردمی را به دست آورد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها