گفت‌وگو با جواد فروغی، دارنده اولین مدال طلای تپانچه بادی مردان ایران

از طبقه منفی2 تا المپیک توکیو

گزیده ای از مهم ترین اخبار ورزشی جهان را در جام جم آنلاین بخوانید.
کد خبر: ۱۲۹۳۹۲۱

به گزارش جام جم آنلاین ، آنچه در ادامه می آید مروری بر آخرین اخبار جهان ورزش در چند خط است.

*بر اساس گزارش شینهوا واکسیناسیون کلیه ورزشکاران شرکت کننده در المپیک توکیو قطعی و اجباری شد. کمیته بین المللی المپیک با مشارکت دولت ژاپن این طرح را پیش از آغاز رقابت ها عملی می کند.

*خبرگزاری آنسا خبر داد که حضور سلبریتی ها در مراسم حمل مشعل المپیک در این دوره امکان پذیر نیست. دلیل این تصمیم آن است که حضور سلبریتی ها باعث تجمع مردم در شرایط پاندمی کرونایی می شود.

*سایت اسپورتز شو «مهم ترین ورزشکاران جهان» را فهرست کرده است. این فهرست بر اساس موفقیت های یک ورزشکار، جستجو شدن نامش در اینترنت، میزان به کار بردن نامش در خبرهای مختلف رسانه ها و محبوبیت در شبکه های اجتماعی تنظیم شده است. کریستیانو رونالدو در صدر این فهرست قرار دارد و ویرات کولی بازیکن کریکت هند در رتبه دوم قرار گرفته است.

*سایت اسپورتز اکونومیست گران ترین رویداد ورزشی جهان را معرفی کرد. رقابت های فرمول یک در صدر این فهرست قرار دارد. در سال 2020 بیش از 14 میلیارد دلار در این رقابت ها جابجا شده است.

*کشور ایتالیا «شمشیربازترین» کشور دنیاست. این کشور بیش از 36 هزار شمشیرباز حرفه ای دارد.

*با اتمام سال 2020 رنکینگ برترین کشورها در رشته تیراندازی با کمان در بخش ریکرو اعلام شد:1- کره جنوبی 2- آمریکا 3- چین

*ژن دونگ بازیکن چینی رشته تنیس روی میز و یا همان پینگ پنگ که همچنان درصدر برترین های این رشته قرار دارد از سوی سایت مگاسپین به عنوان برترین بازیکن جهان در سال 2020 انتخاب شد.

*سیمونه بایلز ژیمناست 23 ساله و عضو تیم ملی آمریکا که از حیث کسب مدال در المپیک یکی از رکورددارترین ورزشکاران تاریخ ورزش جهان محسوب می شود شاید در المپیک توکیو به میدان نرود که در صورت قطعی شدن این اتفاق خبر بسیار مهمی خواهد بود. او گفته که احساس می کند مثل گذشته آماده نیست و با تدوام این شرایط قطعا در المپیک شرکت نمی کند.

*بر اساس گزارش مجله ورزشی شوتینگ تایمز بدترین سال ورزشی تاریخ رو به پایان است، سالی که در آن رکورد جالب توجهی در ورزش ثبت نشد و بخش زیادی از هیجان موجود در جهان ورزش از بین رفت که تاثیراتش بر روی کل ورزش جهان تا پنج سال آینده مشهود خواهد بود.

*تایسون فری بوکسور مشهور بریتانیایی به BBC اعلام کرد که نامش را از میان کاندیداهای دریافت عنوان ورزشکار برتر سال دربیاورد چرا که به اندازه کافی قهرمان طرفدارانش هست و نیازی به تایید BBC ندارد.

*اسپورتولوژی خبر داد نرخ ابتلا به کرونا در میان ورزشکاران سیاه پوست خیلی بیشتر از ابتلا میان سفیدهاست.

*کشورهای آمریکا، برزیل، ژاپن، انگلیس و کانادا بیشترین جمعیت رزمی کاران دنیا را درون خود جای داده اند.

*هر چند گران ترین بازیکنان دنیای هندبال در لیگ فرانسه بازی می کنند اما کشور مجارستان به عنوان بهترین کشور دنیا برای هندبالیست های حرفه ای جهت کسب درآمد معرفی شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها