در سالگرد شکست داعش مطرح شد؛

نخست‌وزیر عراق: پیروزی علیه داعش، پیروزی عراق واحد و یکپارچه علیه تجزیه و تقسیم است

مصطفی الکاظمی، نخست‌ وزیر عراق در سومین سالگرد اعلام پیروزی علیه گروه تروریستی داعش تصریح کرد: در چنین روزی، قهرمانان عراق با ایمان و باورهای ملی‌ خود بر تشکیلات تروریستی داعش فائق آمدند.
کد خبر: ۱۲۹۳۴۶۸

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از شفقنا، طبق رسانه عراقی بغداد الیوم نخست وزیر عراق که در سومین سالگرد اعلام پیروزی علیه داعش، راهی فلوجه شده است، در سخنرانی میان فرماندهان امنیتی و نظامی، این پیروزی بزرگ را به همه نیروهای امنیتی و نظامی عراق تبریک گفت و عنوان داشت: پیروزی علیه داعش صرفاً یک پیروزی نظامی نیست؛ بلکه عبارت از پیروزی تمدن مقابل عقب‌ ماندگی، پیروزی پیشرفت در برابر ارتجاع گرایی، پیروزی انسانیت در برابر وحشی‌گری و پیروزی عراق واحد و یکپارچه علیه تجزیه و تقسیم است.

الکاظمی تصریح کرد: ای جوانان بشنوید، این پیروزی یک پیروزی عراقی است، خونی که به خاطر شرافت و خاک ریخته شد، عراقی است، جانفشانی‌هایی که صورت گرفته نیز عراقی است، بله، دوستان در جهان به ما کمک کردند، اما پیروزی با تلاش‌ها و جانفشانی‌های عراقیان محقق شد و ما دست آخر پیروز شدیم. به این روز بزرگ می‌بالیم، به این دستاورد بزرگ و به شما افتخار می‌کنیم. شما مایه افتخار و نماد پایداری ما هستید.

در همین حال، برهم صالح، رئیس جمهور عراق نیز به مناسبت سومین سالگرد پیروزی بر داعش عنوان داشت: باید این پیروزی بزرگ را از رهگذر ادامه دادن به نبرد علیه تروریسم و تقویت قدرت و حاکمیت دولت و تحقق امنیت منطقه‌ای حفظ کرد.

برهم صالح بر لزوم حفظ پیروزی‌های حاصله و عدم کوتاهی در حق آن به منظور وفاداری به جانفشانی و خون‌های ریخته شده در مسیر آزادسازی شهرهای اشغال شده و بستن راه به روی نیروهای باقی‌مانده از داعش از طریق نبرد علیه تروریسم تاکید کرد.

وی بر لزوم مقابله جدی با فساد، تحکیم قدرت دولت و حاکمیت آن در اجرای قانون، حفظ امنیت و ثبات شهروندان، تحقق اصلاحات ساختاری و پاسخگویی به خواسته‌ها مبنی بر برگزاری انتخابات آزاد و شفاف در راستای تضمین اراده واقعی رای دهندگان به دور از فساد، تقلب و دست‌کاری و نیز بازگشت آوارگان به شهرهایشان تاکید کرد.

برهم صالح همچنین بر اهمیت تلاش جدی برای کاستن تنش‌های منطقه‌ای که از سوی گروه‌های تروریستی مورد بهره برداری قرار می‌گیرد و نیز بر موضع ثابت عراق در دوری از نزاع‌های منطقه‌ای تاکید کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها