پاری سن ژرمن و باشاک شهیر ترکیه در شب گذشته به مصاف هم رفتند که این دیدار به دلیل توهین نژاد پرستانه سباستین کولتسکو، داور چهارم بازی به وبو، مربی باشاک شهیر نیمه کاره ماند.
کد خبر: ۱۲۹۳۲۱۱

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از طرفداری، بازی پاری سن ژرمن و باشاک شهیر ترکیه در آخرین دیدار مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا به علت توهین نژاد پرستانه داور چهارم بازی به مربی تیم ترکیه ای نیمه کاره ماند.

 

در دیدار تیم های پاری سن ژرمن و باشاک شهیر، در حالی که مربی تیم باشاک شهیر توسط داور اخراج شده بود، مربی باشاک شهیر ادعا کرد داور چهارم بازی به او توهین نژادپرستانه کرده و به همین دلیل بازی متوقف شد. دمبا با، مهاجم باشاک شهیر بازیکنان این تیم را راضی کرد تا به رختکن بروند و بازیکنان پاری سن ژرمن نیز در ادامه زمین را ترک کردند. پس از این اتفاق این سوال برای همه پیش آمد که چه دیالوگی بین سباستین کولتسکو، داور چهارم و وبو، مربی باشاک شهیر رد و بدل شده است که باعث واکنش بازیکنان دو تیم شده است.

 

  داور چهارم به مربی باشاک شهیر چه توهین نژادپرستانه ای کرد؟

 

به نقل از آ اس، سباستین کولتسکو، داور چهارم با واژه رومانیایی "negru (معادل سیاه در زبان فارسی)" وبو، مربی باشاک شهیر را خطاب کرده است و هنگام اخراجش به داور بازی گفته:

اون سیاهی که اونجاست، نمیدونم کدومشونه برو چک کن!

 

در اروپا سیاه خطاب کردن یک فرد سیاه پوست با واژه negru حرکتی نژادپرستانه است ولی در زبان رومانیایی negru همان رنگ سیاه است.

 

وبو در جواب داور چهارم گفت:

چرا به من گفتی سیاه؟

 

سباستین کولتسکو:

ما بین خودمون رومانیایی حرف می زنیم.

 

دمبا با، بازیکن باشاک شهیر:

شما هرگز نمی گویید مرد سفید، شما می گویید آن مرد، به من گوش کن چرا داور چهارم وقتی مربی را خطاب کرد به اون گفت مرد سیاه؟

 

 سباستین کولتسکو:

در رومانی رنگ سیاه به رنگ پوست اشاره دارد مثلا ما وقتی می گوییم بازیکن سیاه، منظورمان یک بازیکن سیاه پوست است.

 

هاتگان، داور بازی:

چون این یک مورد خاص است، ما برای 10 دقیقه به رختکن می رویم و مسابقه را متوقف می کنیم. سپس اگر آن ها خواستند بازی را دوباره آغاز می کنیم.

 

در پایان هم این بازی از سر گرفته نشد و اعضای دو تیم معتقد بودند که باید داور چهارم اخراج شود. ادامه این بازی امشب (چهارشنبه) برگزار می شود.

 

بازی امشب از دقیقه 14 آغاز می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها