عملیاتی که محاسبات دشمن را برهم زد

فرماندار گیلانغرب گفت: عملیات مطلع الفجر یادآور رشادت‌های بی نظیری از ایثار رزمندگان غیور اسلام از جای جای ایران اسلامی و همچنین دلاوران بومی منطقه است که محاسبات جنگی دشمن را بر هم زد.
کد خبر: ۱۲۹۲۷۸۸

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان، کوروش محمودیان، فرماندار گیلانغرب با گرامیداشت عملیات غرور آفرین مطلع الفجر و بزرگداشت یاد و خاطره ۷۰ شهید سرافراز این عملیات گفت : این عملیات پیروزمند یکی از مهم‌ترین عملیات‌های دوران هشت سال دفاع مقدس و به نوعی بزرگترین عملیات غرب کشور بود که در ۲۰ آذر سال ۱۳۶۰ در منطقه عمومی گیلانغرب و دریک نقطه راهبردی از نظر نظامی همزمان در ۲ محور شمال و جنوب منطقه عملیاتی با هدف آزادسازی بخش عمده‌ای از خاک اشغال شده شهرستان با رمز مبارک یا مهدی (عج) انجام شد.

او گفت: عملیات مطلع الفجر یادآور رشادت‌های بی نظیری از ایثار رزمندگان غیور اسلام از جای جای ایران اسلامی و همچنین دلاوران بومی منطقه است که جانانه در مقابل ارتش تا دندان مسلح متجاوز ایستادند.

نماینده عالی دولت در گیلانغرب افزود: تحقق اهداف نظامی در عملیات غرورآفرین مطلع الفجر دشمن را مجبور به تغییر معادلات و محاسبات جنگی کرد، به گونه‌ای که این عملیات باعث شد، فرصت برای پیروزی‌های پی درپی و زنجیره‌ای در جنوب و سایر مناطق جنگی مهیا شود.

محمودیان ادامه داد: عملیات مطلع الفجر، زمینه ساز اجرای عملیات‌های مهم فتح المبین و بیت المقدس بود که طی ۲۷ روز نبرد بی امان علاوه بر آزادسازی ارتفاعات مهم شیاکوه، چرمیان، چغالوند و مناطق آوزین و گورسفید، بیش از ۳۰ کیلومتر از خاک کشورمان در دشت گیلانغرب و تعداد ۳۰ روستا در این مناطق از دست دشمن متجاوز آزاد شد.

او ادامه داد: دریافت خبر اجرای موفق عملیات مطلع الفجر توسط حضرت امام (ره)، پاسخ محبت آمیز ایشان را برای رزمندگان در جبهه‌های عملیاتی غرب کشور درپی داشت.

او گفت: این عملیات به لحاظ نظامی بسیار حیاتی بود، زیرا مقدمه آزادسازی قصرشیرین و نفت شهر و عقب راندن نیرو‌های متجاوز تا آن‌سوی مرز‌های بین المللی بود.

فرماندار گیلانغرب گفت: رشادت‌ها و پایمردی‌های ساکنان شرافتمند و غیور خطه گیلانغرب در دفاع از تمامیت ارضی، استقلال کشور و ارزش‌های والای انقلاب اسلامی برکسی پوشیده نیست و غرورآفرینی‌ های این عملیات بزرگ، سند گویایی از روحیه دلیرمردی، وطن دوستی و اسلام خواهی مردم گیلانغرب است.

محمودیان افزود: با توجه به شرایط کنونی و بمنظور حفظ سلامت مردم مراسم عمومی برگزار نمی‌شود و امسال پوشش برنامه‌های ویژه فرهنگی و رسانه‌ای جایگزین مراسم گرامیداشت عمومی سالگرد این عملیات جایگزین شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
صعود به عشق مردم وطنم

گفت‌وگوی «جام‌جم» با امیرمحمد دانایی،جوان‌ترین ایرانی صعودکننده به اورست در آستانه سفر به کوه وحشی

صعود به عشق مردم وطنم

نیازمندی ها