جیونی بین سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۱۹ روی ۲۰ میلیون دستگاه گوشی هوشمند بدافزار قرار داده تا از این روش کسب درآمد کند.
کد خبر: ۱۲۹۲۴۷۱

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از زومیت، دادگاهی در چین شرکت جیونی را به نصب بدافزار روی ۲۰ میلیون دستگاه گوشی هوشمند متهم کرد. براساس گزارش‌های منتشرشده، جیونی که در حوزه ساخت موبایل در چین فعال است، روی ۲۰ میلیون گوشی تروجان قرار داده است. این تروجان‌ها به‌وسیله تبلیغات ناخواسته و یک سری فعالیت که کاربر از آن‌ها خبر نداشت، برای جیونی درآمد ایجاد می‌کردند.

Shenzhen Zhipu Technology Co که یکی از زیر مجموعه‌های جیونی به حساب می‌آید، این تروجان‌ها را به‌صورت آپدیت نرم‌افزاری برای اپلیکیشن Story Lock Screen وارد گوشی‌های مختلف می‌‌کرد. حتی مشخص شده است این طرح جیونی Dark Horse Program  که نام دارد، از سال ۲۰۱۸ شروع شده و تا اکتبر سال ۲۰۱۹ ادامه داشته است. جیونی از این طرح ۴٫۲ میلیون دلار درآمد داشته و ۲۱٫۷۵ میلیون دستگاه موبایل را آلوده کرده است. گفته می‌شود جیونی برای اجرای این طرح کمتر از ۱٫۳ میلیون دلار هزینه کرده است.

سه نفر از مدیران شرکت جیونی در دادگاه گناهکار شناخته و به ۳ تا ۳ سال و نیم زندان و پرداخت ۳۰ هزار دلار محکوم شدند.

این خبر به‌تنهایی عجیب است؛ اما به نظر می‌رسد چنین کاری در بین سازندگان گوشی‌ ارزان‌قیمت چینی رواج دارد. گفته شده است دو شرکت Infinix و Tecno هم از این روش استفاده می‌کنند. 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها