مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی خبر داد؛

موج جدید بارش ها در کشور / آلودگی هوای شهرهای بزرگ از 18 آذر

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز یکشنبه ۱۶ آذر فعالیت سامانه بارشی تشدید می‌شود و غیر از سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و شرق هرمزگان سایر مناطق کشور را در بر خواهد گرفت.
کد خبر: ۱۲۹۲۲۰۰

به گزارش جام جم آنلاین، صادق ضیائیان در گفتگو با فارس در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور بیان کرد: پایان وقت امروز در استان‌های سمنان، قم، البرز و تهران بارش پراکنده پیش بینی می‌شود.

وی ادامه داد: روز یکشنبه ۱۶ آذر فعالیت سامانه بارشی تشدید می‌شود و غیر از سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و شرق هرمزگان سایر مناطق کشور را در بر خواهد گرفت، در این روز بارش در شمال غرب، استان‌های واقع در دامنه های البرز مرکزی و زاگرس مرکزی، شمال شرق، ارتفاعات استان‌های کرمان و فارس به صورت برف و در برخی نقاط استان‌های فارس، بوشهر، کرمان و کهگیلویه و بویراحمد احتمال بارش تگرگ وجود دارد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار کرد: از صبح دوشنبه ۱۷ آذر به تدریج بارش در شمال غرب و غرب کشور قطع می‌شود و عمده بارش‌ها در استان‌های ساحلی خزر و دامنه جنوبی البرز مرکزی، شمال شرق، شرق و جنوب شرق خواهد بود و در این روز در نواحی مرکزی کشور بارش پراکنده داریم.

هشدار سیلاب و خسارت به محصولات کشاورزی و احتمال لغو پروازها در 3 استان

ضیائیان اظهار کرد: از اوایل وقت یک‌شنبه ۱۶ آذر تا پیش از ظهر دوشنبه ۱۷ آذر، در نیمه شمالی بوشهر، نیمه شمالی و غرب فارس و نیمه شمالی کرمان، بارش شدید باران همراه با رعد و برق، وزش باد شدید و در مناطق سردسیر و مرتفع بارش برف پیش بینی می شود، که اثر آن طغیان رودخانه‌ها، جاری شدن سیلاب، آبگرفتگی گسترده معابر، خسارت به محصولات و زمین‌های کشاورزی و تجهیزات گلخانه ای، لغزندگی و کاهش دید جاده‌های کوهستانی به دلیل بارش برف و لغو و تاخیر در پروازها خواهد بود.

وی تأکید کرد: توصیه می شود اتخاذ تمهیدات لازم برای عبور سیلاب، اجتناب اکید از قرار گرفتن در حاشیه رودخانه و مسیل‌ها، کنترل آب‌بندها و استفاده از سیل بندها در کنار رودخانه‌ها، مدیریت سدها و لغو سفرهای غیر ضروری درون شهری و برون شهری در دستور کار قرار گیرد.

افزایش آلاینده های جوی از 18 آذر در شهرهای بزرگ و صنعتی

ضیائیان گفت: روز سه شنبه در جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان بارش رخ می‌دهد و به تدریج سامانه بارشی از کشور خارج می‌شود، همچنین روز چهارشنبه ۱۹ آذر در استان گیلان بارش پراکنده داریم.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه دریای خزر و خلیج فارس تا اواخر وقت دوشنبه مواج است، اضافه کرد: روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت پیش‌بینی می‌شود.

پیش بینی بارش برف و باران در پایتخت برای 2 روز آینده

وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت: اظهار داشت آسمان تهران روزهای آینده ابری همراه با مه رقیق و بارش باران پیش‌بینی می‌شود، همچنین فردا شب بارش باران در تهران ادامه دارد و احتمال بارش برف نیز وجود دارد، بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۷ و سه درجه خواهد بود.

ضیائیان افزود: روز دوشنبه نیز آسمان تهران ابری در برخی ساعات بارش برف و باران با وزش باد پیش‌بینی می‌شود و اواخر وقت دوشنبه به تدریج ابرها در آسمان تهران کاهش می یابد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: فردا بندرعباس با بیشینه دمای ۲۹ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای سه درجه زیر صفر و اردبیل با کمینه دمای ۶ درجه زیر صفر سردترین مراکز استان خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها