شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران امروز در پایان معاملات با افزایش 19 هزار و 730 واحد روبه‌رو شد و ارزش معاملات بورس و فرابورس به بیش از 18.9 هزار میلیارد تومان رسید.
کد خبر: ۱۲۹۲۱۸۴

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، بورس اوراق بهادار تهران که بعد از اصلاح حدود سه ماهه از هفته گذشته ارزنده شده و رو به رشد قرار گرفته است، امروز هم گرچه در ساعات آغازین بازار کاهش یافته بود، اما بعداً رو به افزایش گذاشت،‌ به گونه‌ای که در پایان معاملات، شاخص کل با رشد 19 هزار و 730 واحد به رقم یک‌میلیون و 490 هزار و 711 واحد رسید.

همچنین شاخص کل بورس با معیار هم‌وزن، امروز با افزایش 8 هزار و 695 واحد به رقم 431 هزار و 863 واحد رسید.

ارزش بازار در بورس اوراق بهادار تهران به بیش از 5 میلیون و 900 هزار میلیارد تومان رسید.

امروز معامله‌گران در بورس تهران بیش از 11.2 میلیارد سهام حق تقدم و اوراق مالی در قالب 1.6 میلیون نوبت معامله و به ارزش 12 هزار و 545 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

ارزش معاملات امروز فرابورس هم به بیش از 6 هزار و 419 میلیارد تومان رسید؛ یعنی امروز در دو بازار بورس اوراق و فرابورس ایران، بیش از 18 هزار و 964 میلیارد تومان داد و ستد شد.

امروز همه شاخص‌ های بورس سبز شدند که ناشی از رشد شاخص‌ها دارد، به طوری که شاخص کل بورس و شاخص قیمت با معیار وزنی ارزشی نسبت به روز قبل 1.3 درصد رشد کردند، همچنین شاخص کل بورس با معیار هم‌وزن و شاخص قیمت با معیار هم‌وزن 2 درصد رشد کردند.

شاخص آزاد شناور یک‌درصد رشد کرد. شاخص بازار اول بورس و نیز شاخص بازار دوم بورس امروز 1.3 درصد رشد کردند.

امروز نمادهای شاخص‌ساز در بورس شامل پتروشیمی خلیج‌فارس، گلگهر، چادرملو، ایران‌خودرو، مپنا، کشتیرانی و سرمایه‌گذاری امید بوده‌اند.

نمادهای پرتراکنش در بورس تهران شامل شستا، ایران خودرو، بانک تجارت، پالایش نفت اصهفان، پالایش نفت تهران، فولاد مبارکه و سرمایه‌گذاری سیمان تأمین بوده‌اند.

در فرابورس ایران هم امروز شاخص کل در پایان معاملات روزانه با رشد 337 واحد به رقم 18 هزار و 803 واحد رسید.

ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک‌میلیون و 279 هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز در فرابورس ایران بیش از 2.9 میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 787 هزار نوبت معامله و به ارزش 6 هزار و 419 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز نمادهای شاخص‌ساز در فرابورس شامل پتروشیمی مارون، بانک دی، صنعتی مینو، پتروشیمی زاگرس، ذوب‌آهن، فولاد هرمزگان و مدیریت انرژی امید تابان هور بوده است.

امروز نمادهای پرتراکنش در فرابورس شامل برق و انرژی پیوندگستر، سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادرات، لاستیک یزد، دامپروری ملارد شیر، پتروشیمی ارومیه، ذوب‌آهن اصفهان و بانک دی بوده‌اند.

بازار بورس این روزها روند رو به رشد خود را طی می‌کند و بسیاری از سهام در صف‌های خرید قرار می‌گیرند و این نشان می‌دهد افراد حرفه‌ای و شرکت‌های حقوقی با توجه به کاهش قیمت سهام و ارزنده شدن سهام نسبت به جمع‌آوری آنها از بازار اقدام می‌کنند.

در عین حال کارشناسان همواره به سهامداران تازه وارد توصیه می‌کنند، قبل از خرید و فروش سهام خود حتما با مطالعه،‌ تحقیق، تحلیل و مشورت از افراد متخصص و امین استفاده کنند.

همچنین برای سرمایه‌گذاری در بورس حتما از پس‌انداز خو استفاده کنند، به هیچ وجه دارایی‌های مورد استفاده خود را برای سهام نفروشند.

از طرف دیگر با فروش سهام عدالت وضعیت بازار بهتر شده و سهام پرتفوی سهام عدالت بهتر است. بنابراین سهامداران عدالت توجه کنند که سهام در دست آنها هر روز ارزنده‌تر می‌شود، به شرط اینکه این سهام را نگه دارند و از سود و عایدی آن در سالهای آینده استفاده کنند.

به هر حال فرهنگ سهامداری در کشور نوعی فرهنگ مشارکت در توسعه اجتماعی و مشارکت غیرمستقیم در اقتصاد و سازندگی کشور است، زیرا بخشی از پول های معامله شده در بازار جذب تولید در شرکت های بورسی و فرابورسی می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها