وام یک میلیونی امروز به حساب برخی از مشمولان دریافت دور جدید تسهیلات کرونایی واریز شد.
کد خبر: ۱۲۹۱۷۷۸
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم،‌  با ادامه شیوع ویروس کرونا و افزایش فشار اقتصادی به خانوارهای ضعیف و متوسط جامعه و البته بعد از پافشاری مجلس به پرداخت یارانه های حمایتی به مردم، دولت اعلام کرد که به 11 میلیون خانوار مجدداً وام یک میلیونی پرداخت خواهد کرد ضمن اینکه به مدت 4 ماه نیز ماهانه 100 هزار تومان به 30 میلیون نفر می پردازد.
 
طبق اعلام وزارت رفاه، تمامی افرادی که در نوبت قبل، وام کرونای معیشتی دریافت کرده‌اند و درآمد ثابت ندارند، می‌توانند متقاضی دریافت وام یک‌میلیون‌تومانی باشند.
 
نکته مهم اینجاست که افراد دارای درآمد ثابت از جمله کارمندان دولت، شرکت‌های دولتی یا نهادهای عمومی غیردولتی، بازنشستگان، بیمه‌پرداز سازمان تأمین اجتماعی یا سایر صندوق‌های بازنشستگی شامل این طرح نمی‌شوند.
 
گفتنی است، متقاضیان صرفاً باید کد ملی خود را از تلفن همراه ثبت‌شده به نام سرپرست خانوار به سرشماره 6369 ارسال نمایند، شهروندان عزیز تنها یک بار پیامک ارسال کنند.
 
مهلت متقاضیان وام یک میلیونی برای ارسال پیامک به سر شماره 6369 از روز سه شنبه 4 آذر شروع شده و تا سه‌شنبه 11 آذر ادامه  داشت.
 
از صبح امروز واریز وام یک میلیونی به حساب سرپرستان خانوار که درخواست خود را از طریق پیامک به وزارت رفاه اعلام کرده بودند، آغاز شده است و تا کنون 4.6 میلیون نفر این تسهیلات را دریافت کرده اند.
 
 طبق اعلام روابط عمومی بانک مرکزی، در ادامه حمایتهای ستاد ملی مدیریت کرونا و سیستم بانکی از یارانه بگیران، تعداد 4.515.651 نفر سرپرست خانوار که یارانه معیشتی دریافت می کنند و فاقد درآمد ثابت هستند و تعداد 147.292 نفر از یارانه بگیران که در مراحل قبلی موفق به دریافت تسهیلات ده میلیون ریالی نشده بودند (مجموعاً 4.661.015 نفر)، از سوی سازمان هدفمندسازی یارانه ها (با اخذ پیامک از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی) شناسایی و به سیستم بانکی معرفی شدند که تا ساعت 13 پنج شنبه مورخ 13‏ آذر ماه 1399 تسهیلات مربوط به حساب 99.96درصد از افراد یاد شده واریز شده است. 

ضمن اینکه امکان واریز تعداد 1.928 فقره تسهیلات به دلایلی از جمله مسدودی حساب، فوت سرپرست خانوار و سایر خطاها میسر نگردیده است. بدیهی است در صورت اخذ اطلاعات افراد مشمول جدید در مراحل بعدی (یارانه بگیران معیشتی فاقد درآمد ثابت) از سوی سازمان هدفمند سازی یارانه ها تسهیلات یک میلیون تومانی به حساب متقاضیان متعاقباً واریز خواهد شد. 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها