رئیس کمیته امور خارجی شورای فدراسیون روسیه در گفت‌وگو با سفیر جمهوری اسلامی ایران، ‌ترور دانشمند ایرانی شهید فخری زاده را مصداق تروریسم دولتی توصیف کرد.
کد خبر: ۱۲۹۱۶۶۹
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، «کنستانتین کوساچف» رئیس کمیته امور خارجی شورای فدراسیون روسیه روز گذشته (چهارشنبه)، ترور شهید «محسن فخری زاده» دانشمند هسته‌ای و دفاعی جمهوری اسلامی ایران را مصداق تروریسم دولتی توصیف کرد.
بنا بر گزارش خبرگزاری روسی «ریانووستی»، کوساچف طی سخنانی تصریح کرد با توجه به وجود شواهدی در خصوص نقش نیروهای خارجی در ترور فخری‌زاده، جمهوری اسلامی ایران باید در خصوص قتل این دانشمند خود تحقیقاتی را انجام دهد.
در بیانیه‌ دفتر کوساچف در خصوص گفت‌وگوی این سناتور روس با «کاظم جلالی» سفیر ایران در روسیه، آمده است: «کوساچف به مردم ایران در خصوص این تراژدی تسلیت عرض کرده است و آن را تروریسم دولتی توصیف کرده است که به احتمال بسیار زیاد به دست نیروهای خارجی سازماندهی شده است».
طبق این گزارش رئیس کمیته امور خارجی فدراسیون روسیه همچنین درباره توسعه روابط پارلمانی ایران و روسیه نیز گفت‌وگوهایی را با سفیر ایران صورت داد.
کاظم جلالی تأکید کرد که تهران بخوبی می‌داند که چه کسی پشت قتل دانشمند ایرانی قرار دارد و تاکنون شواهد مستقیم و غیرمستقیم  حکایت از نقش رژیم صهیونستی در این حادثه تروریستی دارد.
وی همچنین در مصاحبه با شبکه «روسیه ۲۴» تصریح کرد:«به طور کل، اینکه دشمنان ما علیه ایران از تروریسم استفاده می‌کنند، خبر بزرگی محسوب نمی‌شود. علاوه بر این، ما می‌دانیم چه کسی، از جمله برخی دولت‌ها، در همه [این] اتفاقات دست داشت».
وی افزود: «در حال حاضر، تمام شواهد صریح و ضمنی که ما در اختیار داریم نشان می‌دهد که اسرائیل در این حمله [تروریستی] دست داشت.»
محسن فخری‌زاده، رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع بعدازظهر جمعه هفتم آذر ماه در حمله عناصر تروریست مسلح به خودروی ایشان به شهادت رسید.
روزنامه آمریکایی «نیویورک ‌تایمز» در پی حادثه تروریستی ایران که در آبسرد دماوند به وقوع پیوست، در گزارشی به نقل از مقام‌های اطلاعاتی نوشت که رژیم صهیونیستی پشت پرده ترور شهید فخری زاده بوده است.
از طرف دیگر، یک مقام اطلاعاتی غربی نیز به صراحت گفته بود که ترور محسن فخری زاده، دانشمند هسته‌ای و دفاعی ایران نقشه دیرباز رژیم صهیونیستی برای خرابکاری در برنامه هسته‌ای ایران بوده است.
تاکنون بسیاری از کشورها، سازمان‌ها و نهادها از جمله اتحادیه اروپا این اقدام تروریستی را محکوم کرده‌اند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها