رئال مادرید در سال‌های اخیر در نقل و انتقالات خود تغییر رویه داده اما مشخص نیست برنامه جدید این باشگاه به کجا خواهد رسید.
کد خبر: ۱۲۹۰۹۲۹

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مهر، رئال مادرید همواره به عنوان تیمی شناخته می‌شد که به دنبال جذب بهترین ستارگان دنیای فوتبال است و در قرن اخیر با خریدهای جذابی چون لوییز فیگو، زین‌الدین زیدان،کریستیانو رونالدو، کاکا و گرت بیل همواره یک طرف بزرگترین نقل و انتقالات قرار داشت. با این حال در چند سال اخیر سیاست مادریدی‌ها تغییر محسوسی داشته و حالا آن‌ها به جای خرید ستارگان اثبات شده، به دنبال جذب استعدادهای جوان هستند. به دنبال این سیاست در سال‌های اخیر نفراتی چون مارتین اودگارد، خسوس وایخو، مارکو آسنسیو، فدریکو والورده، دنی سبایوس، وینیسیوس جونیور، براهیم دیاز، ادر میلیتائو، رودریگو گوئس، تاکفوسا کوبو، فرلاند مندی، لوکا یوویچ و رینیر ژسوس جذب تیم مادریدی شده‌اند. بازیکنانی که برای بعضی از آن‌ها مبالغ سنگینی پرداخت شده و با این امید راهی سانتیاگو برنابئو شده‌اند که بتوانند در آینده جای ستارگان قبلی لوس بلانکوس را بگیرند تا دیگر نیازی به جذب ستارگان سایر تیم‌ها نباشد. روشی که در صورت نتیجه‌بخش بودن می‌تواند از نظر اقتصادی و ورزشی کمک شایانی به رئال مادرید کند.

 

  تغییر رویه رئال مادرید در نقل و انتقالات، جوانگرایی به جای خرید ستارگان

 

با این حال جذب بازیکنان همواره ریسک زیادی دارد و هم‌چنین نیازمند صبر و تحمل بسیاری است که این موضوع در مادرید چندان وجود دارد. در گذشته ستارگان زیادی بودند که با وجود عملکرد درخشان در سایر تیم‌ها، نتوانستند در مادرید موفق ظاهر شوند و خیلی زود به پایان خط رسیدند. اتفاقی که نگرانی آن در خصوص خریدهای جوان هم وجود داشت و روند این روزهای رئال نشان می‌دهد چندان هم بی‌مورد نبوده است. یکی از نمونه‌های ناموفق تیم مادریدی خرید بازیکنی به نام خسوس وایخو بود که که ساراگوسا به رئال پیوست و این تیم به امید حضور او خیلی راحت با جدایی پپه، مدافع پرتغالی موافقت کرد اما وایخو هرگز نتوانست در رئال موفق ظاهر شود و این روزها به صورت قرضی در گرانادا حضور دارد. دوران حضور وایخو در رئال اغلب با سکونشینی و مصدومیت گذشت و یکی از ناامیدکننده‌ترین خریدهای سال‌های اخیر این تیم بود. یکی دیگر از خریدهای ناموفق رئال جذب لوکا یوویچ، مهاجم تیم فراکفورت آلمان با 60 میلیون یورو بود؛ یوویچ صربستانی در بوندسلیگا عملکرد خوبی داشت اما نتوانسته در مادرید بدرخشد و غرق در حاشیه شده است تا مشخص شود برای در تیم بزرگی چون رئال مادرید برای او کمی زود بود و بعید نیست در ژانویه راهی تیمی دیگر شود.

 

دیگر خریدهای پروژه جوانگرایی رئال هم وضعیت بهتری ندارند؛ میلیتائو با وجود چند عملکرد خوب در فصل گذشته هنوز در ترکیب زیدان جا نیفتاده، سبایوس نظر زیدان را جلب نکرد و به صورت قرضی در آرسنال به سر می‌برد و آسنسیو هم پس از درخشش در دوره اول حضور زیدان این روزها در افتی عجیب به سر می‌برد و تردیدهای زیادی درباره آینده‌اش وجود دارد. شاید از جمع خریدهای جدید تنها بازیکنانی که توانستند خودشان را اثبات کنند فرلاند مندی فرانسوی و فدریکو والورده اروگوئه‌ای باشند که در سمت چپ خط دفاعی و خط میانی عملکرد خوبی دارد و هواداران تیم مادریدی را به آینده خود امیدوار کرده‌اند.

 

مهم‌ترین خریدهای پروژه جدید رئال اما وینیسیوس جونیور، رودریگو گوئس و مارتین اودگار بودند که این روزها هر یک شرایط متفاوتی دارند؛ وینیسیوس با وجود فرصت‌های فراوانی که به او داده شد و چند عملکرد درخشان، حالا در هفته‌های اخیر بدل به سوهان روح هواداران شده و یکی از بدترین نفرات رئال است. این بازیکن برزیلی اکنون سومین فصل حضورش در رئال را می‌گذراند و اگر به سطح ثابتی نرسد شاید تصمیم دیگری درباره آینده‌اش گرفته شود. رودریگو گوئس دیگر برزیلی پروژه پرز بود که فصل گذشته شروعی رویایی داشت اما در ادامه افت کرد و به در بیشتر بازی‌ها به نیمکت تبعید شد. رودریگو البته در بازی حساس مقابل منچسترسیتی موفق شد یک پاس گل ارزشمند دهد و در بازی مقابل اینتر در این فصل هم گلزنی کرد تا وضعیتش کمی بهتر شود اما او هم برای تبدیل شدن به یک ستاره در رئال راه درازی در پیش دارد. دیگر ستاره جوان رئال مادرید مارتین اودگارد نروژی است که در واقع به عنوان اولین خرید این پروژه راهی مادرید شد و برخلاف وینیسیوس و رودریگو حضور قرضی در چند تیم دیگر را هم تجربه کرد تا اینکه پس از عملکرد عالی در سوسیداد امسال برگشته و حضور در تیم اصلی را تجربه می‌کند. اودگارد که در تیم ملی نروژ زوج ترسناکی با ارلینگ هالند ساخته، هنوز در رئال مادرید جا نیفتاده اما نشان داده اگر کمی به او فرصت داده شود می‌تواند در خط میانی رئال بدرخشد.

 

رئال مادرید برای جذب نفراتی که گفته شد هزینه زیادی کرده و مدیران این تیم امیدوارند آن‌ها به بازیکنانی در کلاس جهانی تبدیل شوند که اگر این اتفاق رخ دهد آن وقت می‌توانند از هوش و درایت خود در جذب آن‌ها بگویند اما در غیر این صورت جبران عقب‌ماندگی تیم مادریدی در شرایط فعلی کاری بسیار دشوار است. در حال حاضر و با توجه به ترکیب فعلی، رئالی‌ها راهی جز فرصت دادن به این نفرات و اینکه امیدوار باشند تا نوسان‌های بی‌پایان آن‌ها به اتمام برسد ندارند اما شاید در پایان فصل تصمیمات دیگری گرفته شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها