معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ3

کلاهبرداری ۶ میلیاردی به بهانه پرداخت وام بانکی

مرد شیاد با وعده اقامت، کلاه طعمه‌هایش را برمی‌داشت

اینترپل در تعقیب کلاهبردار اینستاگرامی

مرد شیاد که با وعده اقامت در اروپا و کانادا از طعمه‌هایش کلاهبرداری می‌کند، با ردیابی‌های پلیس فتا در ترکیه شناسایی شد. متهم که در اینستاگرام طعمه‌هایش را شکار می‌کند، تحت تعقیب پلیس اینترپل قرار گرفته است.
کد خبر: ۱۲۹۰۷۱۶

به گزارش خبرنگار جام‌جم، چند ماه بود که موضوع مهاجرت برای ادامه کار و زندگی مثل خوره به جان زوج مشهدی افتاده بود. فکر می‌کردند با سفر به کانادا می‌توانند خیلی زود به آرزوهایشان برسند.

به چند شرکت مهاجرتی سرزده و هزینه‌های سفر خانواده سه‌نفره‌شان را پرس‌وجو کرده بودند، اما هرکدام مبلغی را می‌گفتند. سرانجام با شرکتی که در اینستاگرام فعالیت می‌کرد به توافق رسیدند. مدیر شرکت مهاجرتی به آنها گفته بود که برای فراهم کردن مقدمات اقامت‌شان در کانادا باید برای هر عضو خانواده 6000 دلار پرداخت کنند.

این خانواده مشهدی هرچه طلا و سکه داشتند همراه بخشی از اموال‌شان را فروختند و 450میلیون تومان از طریق یک صرافی آنلاین به حساب مدیر شرکت واریز کردند. قرار بود در مدت یک‌ماه کارهای اقامت‌شان انجام شود اما بیش از یک‌ماه گذشت و هیچ خبری از مدیر شرکت نشد.

با بررسی اینستاگرام متوجه بسته شدن صفحه این شرکت شدند. مدیر شرکت هم پاسخگوی تماس‌هایش نبود بنابراین برای شکایت از مرد کلاهبردار چند روز پیش راهی پلیس فتای استان خراسان رضوی شدند. با شکایت پدر خانواده، تحقیقات پلیس فتا آغاز شد.

این در حالی بود که در جریان تحقیقات بعدی، پلیس با چند شکایت دیگر هم روبه‌رو شد که متهم فراری آنها را نیز به بهانه مهاجرت به کانادا و اروپا به شیوه‌ای مشابه فریب داده و مبالغی کلان از آنها کلاهبرداری کرده است.

جست‌وجوها ادامه داشت تا این‌که دو روز پیش ماموران به سرنخ‌هایی دست یافتند که نشان می‌داد متهم فراری در یکی از شهرهای ترکیه به‌سر می‌برد و از آنجا سر مردم کلاه گذاشته است.

با شناسایی هویت او مکاتبات بین‌المللی پلیس ایران با پلیس بین‌الملل ترکیه انجام گرفت تا با دستگیری کلاهبردار فراری او را برای ادامه تحقیقات به ایران تحویل دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها