گزارشگر ویژه سازمان ملل با تلقی کردن ترور محسن فخری زاده به عنوان «یک قتل هدف دار برون مرزی و در یک درگیری مسلحانه» آن را تخطی از حقوق بشر دانست.
کد خبر: ۱۲۹۰۳۸۴
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، اگنس کالامار گزارشگر ویژه سازمان ملل در پی ترور روز گذشته محسن فخری زاده دانشمند برجسته ایرانی در صفحه توییترش نوشت:  هنوز سوال های بسیاری درباره جریانات کشتن محسن فخری زاده،  دانشمند ارشد ایران وجود دارد.  هنوز هیچ عامل دولتی یا غیردولتی مسئولیت آن را بر عهده نگرفته اند. 
کالامار در ادامه نوشت: اما به یاد داشته باشیم که یک قتل هدف دار برون مرزی و با یک درگیری مسلحانه تخطی از حقوق بشر بین المللی است که با زور جان کسی را گرفتن را منع می کند و تخطی از منشور سازمان ملل است که اعمال زور برون مرزی در مواقع صلح را منع می کند. 
او افزود: کشورهایی که به اقداماتی خصومت آمیز مبادرت کنند که به گرفتن جان کسی منجر شود،  به صورت بالفعل تعهداتشان در معاهده ها را نقض کرده اند. کشورهایی که نمی توانند اقداماتی مسئولانه برای حل کردن مناقشه های بین المللی شان از طریق صلح آمیز انجام دهند، نمی توانند به تعهدات مثبت‌شان برای اطمینان حاصل کردن از حق زندگی پایبند باشند. 
اظهارات کالامار در پی این مطرح می شود که روابط عمومی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: بعدازظهر امروز جمعه عناصر تروریست مسلح خودرو حامل محسن فخری زاده رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع را مورد حمله قرار دادند. در جریان درگیری تیم حفاظت ایشان با تروریستها آقای محسن فخری زاده به شدت مجروح شد و بیمارستان منتقل گردید.
در ادامه این بیانیه آمده است: متاسفانه تلاش تیم پزشکی برای احیاء ایشان موفق نبود و دقایقی قبل این مدیر خدوم و دانشمند پس از سالها تلاش و مجاهدت به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها