تیپ ششم گارد مرزی تحت فرمان دولت مستعفی یمن با تمرد از دستور ائتلاف سعودی برای اعزام به جبهه مأرب برای مقابله با ارتش و کمیته‌های مردمی، خود را به صنعاء رساند.
کد خبر: ۱۲۸۹۹۸۰
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، همزمان با افزایش پیشروی نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در استان «مأرب»، منابع آگاه یمنی از ورود شمار زیادی از فرماندهان و نیروهای تیپ ششم گارد مرزی تحت فرمان دولت مستعفی یمن به صنعاء خبر دادند.
 
به گزارش پایگاه خبری «الخبر الیمنی»، نخستین تیپ نظامی از نیروهای هادی که در نقاط مرزی مستقر بودند و ائتلاف سعودی تلاش داشت آن را برای نبرد با نیروهای انصارالله به مأرب اعزام کند، دیروز (چهارشنبه - ۲۵ نوامبر) وارد صنعاء شد.
 
به گفته منابع آگاه، تیپ ششم گارد مرزی تحت فرمان دولت مستعفی یمن، از دستور اعزام به مأرب در سایه پیشروی‌های سریع نیروهای صنعاء در این استان، تمرد کرد و افسران و اعضای این تیپ پس از برقراری تماس با صنعاء، به هادی و ائتلاف سعودی پشت کردند. این اقدام پس از آن صورت گرفت که نیروهای سعودی به منظور فشار بر تیپ ششم گارد مرزی و وادار ساختن آن به نبرد در جبهه مأرب علیه ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، تمامی حقوق و مستحقات مالی اعضای این تیپ را لغو کرد.
 
بنا بر این گزارش، صنعاء طی روزهای گذشته میزبان شمار زیادی از نیروهای یمنی بازگشته از جبهه‌های مرزی و استان مأرب بود که در پی فرار فرماندهان عالی آنها به ترکیه و استانهای «شبوه» و «حضرموت»، به آغوش پایتخت بازگشته‌اند.
 
صنعاء، پیشتر به منظور فراهم کردن بستر بازگشت بسیاری از کسانی که از بودن در کنار ائتلاف سعودی و دولت مستعفی هادی پشیمان شده‌اند، اعلام کرده بود که این افراد می‌توانند به صورت رایگان با شماره تلفن ۱۷۶ تماس برقرار کنند تا بازگشت آنها را میسر کند. گفته می‌َود که طی ماه‌های اخیر شمار زیادی از این نیروها به صنعاء بازگشته‌اند و در میان آنها شمار زیادی از فرماندهان نظامی هادی نیز به چشم می‌خورند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها