در شهرهای فاقد بیمارستان تامین اجتماعی صورت می‌گیرد

درمان رایگان بیمه‌شدگان در مراکز درمانی دولتی از پنجشنبه

معاون درمان ستاد ملی مقابله با کرونا استان تهران در گفت و گو با جام آنلاین خبر داد:

هنوز از «رمدسیویر» برای درمان بیماران کرونایی استفاده می‌شود

معاون درمان ستاد ملی مقابله با کرونا استان تهران با تایید استفاده از داروی «رمدسیویر» بنا بر تاییدیه سازمان غذا و دارو آمریکا و علی رغم هشدار سازمان جهانی بهداشت از بخش خصوصی و نهادهای مرتبط با سازمان تامین اجتماعی درخواست کرد که با کارفرماهایی که از ابلاغیه‌های ستاد ملی مقابله با کرونا برای عدم حضور کارکنان کرونا مثبت در محل کار تمکین نمی‌کنند، برخورد شود.
کد خبر: ۱۲۸۹۱۸۹
به گزارش جام جم آنلاین، اخیرا سازمان بهداشت جهانی هشدار داد که داروی «رمدسیویر» نباید برای درمان بیماران کووید 19 استفاده شود. دکتر نادر توکلی، معاون درمان ستاد ملی مقابله با کرونا استان تهران در گفت و گو با جام جم آنلاین درخصوص این خبر اینطور توضیح داد: داروی ضد ویروسی رمدسیویر هنوز برای بیماران کرونایی در ایران مورد استفاده قرار می‌گیرد، علت این استفاده هم تایید سازمان غذا و دارو آمریکا است. نظر جمیع پزشکان و متخصصان هم استفاده از دارو مثل استفاده از داروی فاویپراویر است که همه در جهت کاهش بار ویروس تاثیر می‌گذارند.
 
توکلی همچنین در پاسخ به تاثیر داروهای سنتی که اخیرا مجوز استفاده از آن‌ها برای بیماران مبتلا به کووید 19 داده شده است نیز بیان کرد: تاثیر داروهای گیاهی درمانی نیست و این داورها تنها به کاهش علائم بیماری و کم کردن دوره 14 روزه بیماری کمک می‌کنند.
 
معاون درمان ستاد ملی مقابله با کرونا استان تهران در خصوص حضور کارمندان کرونا مثبت در محل کار به دلیل نگرانی از کاهش حقوق و مباحث مربوط به بیمه نیز توضیح داد: کارفرماها باید از ابلاغیه‌های وزارت بهداشت تمکین کنند. این کار نیاز به مشارکت بخش خصوصی و سازمان‌ها و نهادهای مربوط به سازمان تامین اجتماعی دارد. دیروز هم دکتر زالی، رییس ستاد ملی مقابله با کرونا به وزارت بهداشت نامه‌ای در این خصوص ارسال کردند. وقتی ما به عنوان وزارت بهداشت تایید می‌کنیم که کارمندان کرونا مثبت باید طبق استعلاجی 14 روزه در محل کار حضور پیدا نکنند، کارفرماها هم باید از این مساله تمکین کنند. سازمان‌های مرتبط باید این مساله را به شدت پیگیری کنند.
 
دکتر توکلی، معاون درمان ستاد ملی مقابله با کرونا استان تهران همچنین در خصوص آخرین وضعیت بیمارستان‌های پایتخت گفت: در ده روز اخیر روزانه بین 5700-6200 بستری در بیمارستان را شاهد بوده‌ایم. خوشبختانه طی این مدت عدم پذیرش نداشتیم و در تلاش هستیم تا با مشارکت بخش خصوصی، بخش دولتی و بیمارستان‌های وابسته به ارگان‌ها از جمله سازمان تامین اجتماعی و نیروهای مسلح، مدیریت بهینه‌ای در تخت‌های بیمارستان داشته باشیم. 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها