دروازبان افسانه ای که باعث تغییر قانون فوتبال شد+عکس

شاید پیتر اشمایکل دروازه بان افسانه ای تیم ملی دانمارک فکرش را هم نمی کرد که روزی باعث تغییر قانون پاس به دروازه بان شود.
کد خبر: ۱۲۸۸۳۱۹

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ورزش سه، روز گذشته، پیتر اشمایکل دروازه بان افسانه ای تیم ملی دانمارک و باشگاه منچستر یونایتد 57 ساله شد. دروازه بانی که به قهرمانی دانمارک در یورو کمک شایانی کرد و توانست به همراه منچستر یونایتد سه گانه کسب کند. اما شاید اشمایکل فکرش را نمی کرد روزی باعث تغییر قانون پاس به دروازه بان شود. حرکتی که روی قهرمانی دانمارک در یورو 1992 تأثیر ویژه ای داشت.

 

  دروازبان افسانه ای که باعث تغییر قانون فوتبال شد+عکس


جام جهانی 1990 بسیار خسته کننده بود. به ویژه در مرحله گروهی که اغلب به عنوان زادگاه قانون بازگشت پاس به دروازه بان در فوتبال عنوان می شود چرا که تیم ها برای چرخاندن توپ و شروع حرکات تاکتیکی، اغلب پاس به دروازه بان را انتخاب می کردند.

 


با این وجود، این قانون تا سال 1992 تغییر نکرد و در رقابت های جام ملت های اروپا در آن سال، دانمارک با استفاده از این شیوه به قهرمانی رسید و پیتر اشمایکل چهره ویژه ای در این رقابت ها شد.


قضیه از این قرار بود که بازیکنان دانمارک از نقاط مختلف زمین توپ را برای اشمایکل می فرستادند و سنگربان منچستر یونایتد آنقدر صبر می کرد تا مهاجمین حریف به تو نزدیک شده و او توپ را با دست می گرفت و سپس آن را به هم تیمی هایش پاس می داد.


در آن زمان، بازیکنان می توانستند با پا به دروازه بانشان پاس دهند و گلر تیم توپ را با دستانش بگیرد. حرکتی که اشمایکل در یورو 92 بارها آن را انجام داد و بر روی اعصاب و روان مهاجمین حریف قدم می زد و لحظات خنده داری را رقم می زد.

 

      دروازبان افسانه ای که باعث تغییر قانون فوتبال شد+عکس


این تاکتیک شاید مسخره و منفی به نظر بیاید و یک نوع اتلاف وقت باشد ولی دانمارک با همین شیوه توانست در بازی هایش به پیروزی برسد و به قهرمانی اروپا برسد. البته وایکینگ ها به نوعی شور قضیه را درآوردند و همین امر باعث شد فیفا به فکر تغییر قانون پاس به دروازه بان بیفتد.


پس از آن، فیفا با تغییر قوانین فوتبال، اعلام کرد چنانچه بازیکنی با پا به دروازه بان تیمش پاس بدهد، گلر حق ندارد توپ را با دست بگیرد. اتفاقی که مانع از اتلاف وقت و بازی با اعصاب بازیکنان حریف و تماشاگران شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها