نوید خاندوزی گفت: حقوقی هایی که این روزها فروشنده هستند، در ماه های قبل که بازار ۵۰ درصد بالاتر از قیمت امروز صف خرید بود، کجا بودند.
کد خبر: ۱۲۸۷۵۵۷

به گزارش جام جم آنلاین به نقل بورس نیوز ، روز گذشته به محض سبز شدن و افزایش نسبی تقاضای بازار، حقوقی ها در بعضی نمادها اقدام به عرضه های سنگین کردند. بعد هم برخی از فروشندگان در پاسخ به انتقادات گفتند حقوقی هم باید به فکر سود خود باشد!

نوید خاندوزی کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز در خصوص عرضه‌های سنگین حقوقی‌ها بیان کرد: ما همه معتقدیم که هر شخصی، اختیار خرید و فروش دارایی خود را دارد اما؛ در نظر داشته باشید که در عین حال، باید به محیط کسب و کار هم احترام گذاشت. کما اینکه در سایر صنوف هم، تمام کسبه یک راسته در یک راستا فعالیت می‌کنند و احترام سایر هم صنفی‌ها را حفظ می‌کنند. بازارسرمایه هم از این قضیه مستثنی نیست و بهتر است همه تلاش کنند تا از شرایط ایجاد شده، فاصله بگیریم.

حقوقی های فروشنده در روزهای سبز بازار کجا بودند ؟

 

وی افزود: نکته دیگر آن که موافق ممنوع کردن دستوری فروش حقوقی‌ها نیستم اما؛ حقوقی‌هایی که این روزها فروشنده هستند، در ماه‌های قبل که بازار ۵۰درصد بالاتر از قیمت امروز صف خرید بود، کجا بودند؟ چرا آن زمان که بازار سرمایه عطش خرید داشت، فروشنده سهم نبودند و حالا بعد از ۵۰ الی ۶۰ درصد اصلاح قیمتی، تازه پی برده اند سهم هایشان ارزنده نیست؟ این رفتارها، عملکرد این حقوقی ها را زیر سوال می برد و منطقی نیست یک شخص حقوقی که همواره بازار را زیر نظر دارد، حالا که بازار بعد از یک اصلاح سنگین استارت حرکت زده، با این عرضه ها مانع حرکت سهم ها شود‌. این اشخاص باید پاسخگوی عدم النفعی که برای سایر سهامداران ایجاد کرده اند، باشند و نباید سایر سهامداران تاوان تحلیل نادرست این اشخاص از بازار را بدهند. با این تفاسیر، با وجود آنکه معتقدم هر شخص اختیار فروش سهام خود را دارد، ولی باید عملکرد فروشنده ها برای افکار عمومی شفاف شود و احترام به محیط کسب و کار هم حفظ گردد.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه گفتگو در توصیه به سهامدارانی که در این چند ماه متحمل ضرر و زیان شده اند، گفت: ارزندگی یا عدم ارزندگی هر سهم بستگی به نگاه و تحلیل سرمایه گذاران نسبت به آن سهم دارد؛ ولی به نظر می رسد بعد از یک اصلاح تقریبا ۶۰ درصدی در اکثر سهم های بازار، تقریبا تمام فعالان بازار سرمایه به اتفاق نظر رسیده اند که سهم ها جذاب شده و نگهداری آنها ریسک زیادی به همراه ندارد. مهمترین اقدامی که باید هر سرمایه گذار انجام دهد، تحلیل سهم ها و بررسی چشم انداز یک سال آینده سهم و ارزش گذاری بر اساس تحلیل و چشم انداز آتی است. اگر سرمایه گذاران، برآوردی از ارزش هر سهم بر مبنای تحلیل داشته باشند، بسیاری از مشکلات رفتاری بازار سرمایه ما مرتفع شده و پاسخ به این سوال که آیا نگهداری سهمی، منطقی هست یا نه، دشوار نخواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها