انسان های با اعتماد به نفس بالا در زندگی معمولا به سخن دیگران توجه نمی کنند و در زندگی طبق افکار خود پیش می روند.
کد خبر: ۱۲۸۶۹۲۱

خصوصیات انسان های با اعتماد به نفس بالا

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از نمناک ، آیا تا به حال فکر کرده اید که چگونه بعضی از افراد زندگی را راحت می گیرند و تقریباً در هر کاری که انجام می دهند از موفقیت لذت می برند؟ اگر پاسخ مثبت است، حتما متعجب می شوید که چرا به اندازه این افراد احساس موفقیت نمی کنید، حتی اگر به اندازه آنها تلاش می کنید و از مهارت یکسانی برخوردارید. تفاوت کجاست؟

اعتماد به نفس بالا

تقریباً در همه عرصه ها از زندگی حرفه ای تا زندگی اجتماعی اعتماد به نفس تاثیر گذار است. داشتن اعتماد به نفس شما را قادر می سازد تا از توانایی های خود نهایت استفاده را ببرید و پیشرفت بسزایی داشته باشید. بعضی از افراد به سادگی با این ویژگی متولد می شوند، اما اعتماد به نفس را می توان درست مثل هر چیز دیگری آموخت. در این بخش ویژگی های افرادی که اعتماد به نفس بالایی دارند را بیان می کنیم؛ شما هم می توانید از همین امروز شروع به اجرای آن ها کنید و زندگی خود را تغییر دهید.

ویژگی های رفتاری و شخصیتی افراد با اعتماد به نفس بالا

زبان بدن صحیحی دارند :

اگرچه میزان اعتماد به نفس در تمام زندگی یکسان نیست اما افراد با اعتماد به نفس بالا زبان بدن صحیحی دارند زیرا آنها اهمیت نشان دادن اعتماد به نفس از طریق زبان بدن را به خوبی می دانند. علاوه بر این، آنها نسبت به این که وضعیت بدن به شدت با ذهن و بدن ارتباط دارد، آگاهی دارند.

نسبت به دیگران صمیمی هستند :

بسیاری از ما سعی می کنیم هنگام صحبت با دیگران واکنش نشان دهیم زیرا "سکوت ناخوشایند" چیزی است که احساس خوبی به افراد نمی دهد. صداقت و صمیمیت واقعی را باید با صرف انرژی به دیگران نشان داد.

کنجکاو هستند :

داشتن مکالمه یک طرفه چندان جالب نیست. افرادی که به دیگران هم اجازه صحبت می دهند بیشتر دیگران را جذب می کنند. افراد را ترغیب کنید تا در مورد خود صحبت کنند.

کانون توجه را به اشتراک می گذارند:

افراد با اعتماد به نفس بالا اگر در مرکز توجه هم قرار نگیرند احساس کمبود و ناراحتی نمی کنند. زنان و مردانی که از اعتماد به نفس بالایی برخوردار هستند سخاوتمندانه کانون توجه را به اشتراک می گذارند و دیگران را در آن سهیم می کنند

شنونده خوبی هستند :

طبق مطالعه منتشر شده در مجله روانشناسی، یکی از رفتارهایی که افراد با اعتماد به نفس از خود نشان می دهند این است که خوب به دیگران گوش می دهند.

مثبت نگر هستند :

داشتن یک ذهنیت مثبت در آغاز هرکاری به آسان سازی و تسهیل دشواری ها در طول روز کمک می کند. افراد با اعتماد به نفس با استفاده از نکات مثبت در مکالمات خود و رفتار همراه با احترام و صداقت در هر کجا که حضور می یابند تأثیر مثبت می گذارند.

لبخند می زنند :

جای تعجب نیست که افراد با اعتماد به نفس نسبت به سایر تیپ های شخصیتی که از اعتماد به نفس کمتری برخوردار هستند، اطمینان خاطر بیشتری دارند و در بسیاری از موارد خوش حال تر نیز هستند. حتی یک لبخند ساده، عصبانیت افراد را فوراً کاهش می دهد و تمایل بیشتری برای شنیدن سخنان ایجاد می کند.

قضاوت نمی کنند :

قضاوت ویژگی افراد خودخواه است. این افراد برای اینکه احساس بهتری نسبت به خود داشته باشند، دائماً دوستان، خانواده، همکاران و حتی غریبه ها را قضاوت می کنند.

اگر این کاری است که شما به طور دائم انجام می دهید، باید عادت خود را تغییر دهید. عزت نفس از درون ناشی می شود. افراد با اعتماد به نفس نیازی به قضاوت کردن دیگران ندارند.

با اطمینان صحبت می کنند :

افراد با اعتماد به نفس با اطمینان صحبت می کنند. اگر با شخصی که اعتماد به نفس دارد صحبت کنید، خواهید دید که هرگز چنین عباراتی را در گفت و گوی خود استفاده نمی کند:

"من فکر می کنم که. . . "

"مطمئن نیستم که . . "

"هوم . . "

این افراد با نگاه به چشمان شما به گونه ای صحبت می کنند که گویی در هر موضوع مورد بحث، متخصص هستند.

افراد با اعتماد به نفس می دانند چگونه در حین گفت و گو به روشی مستقیم و تا حدودی قاطعانه صحبت کنند.

هنگام صحبت روی لحن صدای خود نیز تمرکز کنید و غر نزنید.

بطور منظم ورزش انجام می دهند :

افراد با اعتماد به نفس برنامه مشخصی دارند و آمادگی جسمانی بخشی از رژیم روزانه آنهاست. ورزش علاوه بر مزایای جسمی، احتمال داشتن زندگی شادتر را نیز افزایش می دهد.

برنامه ورزشی شما بر اساس عوامل مختلف متفاوت خواهد بود. بنابراین خود را با افراد دیگر مقایسه نکنید. برای برخی افراد ممکن است هر روز یک ساعت پیاده روی یا کار با تردمیل کافی باشد.

از مشاوره نمی ترسند :

افراد با اعتماد به نفس از درخواست کمک خجالت نمی کشند. این یک تصور غلط رایج است که کمک یا مشاوره گرفتن از دیگران نشانه ضعف است. یکی از دلایل رایج که افراد از مشاوره گرفتن می ترسند این است که از قضاوت دیگران هراس دارند.

از موفقیت دیگران شاد می شوند :

افراد با اعتماد به نفس می دانند موفقیت دیگران چیزی از ارزش آنها کم نمی کند اما افراد حسود تحمل موفقیت دیگران را ندارند. اگر یکی از اعضای خانواده، دوست یا همکار شما به موفقیتی دست یافت، نباید این احساس را در شما ایجاد کند که عقب مانده اید.

از فرصت استفاده می کنند:

افراد با اعتماد به نفس از فرصت استفاده می کنند و دیگر نگران نکات منفی احتمالی نیستند.

به راحتی نه می گویند :

افراد با اعتماد به نفس تنها به چیزهایی که واقعا دوست دارند انجام دهند بله می گویند. همه افراد باید بیاموزند که چطور در زندگی قاطع باشند و به دیگران نه بگویند.

البته منظور ما این نیست که خودخواه باشید و فقط به چیزهایی که برای شما منفعت دارد پاسخ مثبت دهید.

از اشتباه کردن هراسی ندارند:

از اشتباه کردن نترسید زیرا باعث جلوگیری از پیشرفت می شود اما قاطع باشید، یک هدف را انتخاب کنید و به دنبال آن بروید.

کار را به تعویق نمی اندازند :

بر اساس مطالعه اخیر منتشر شده، حدود 20٪ از افراد کارهای خود را به تعویق می اندازند اما افراد با اعتماد به نفس در این گروه قرار نمی گیرند.

افراد به دلایل مختلفی کار را به تعویق می اندازند:

آنها نمی دانند چگونه شروع کنند.

نیاز به تلاش زیادی دارد.

تجربه و انگیزه ندارند.

اگر فردی هستید که تعلل می ورزد، باید این عادت را هر چه سریعتر از بین ببرید. به جای موکول کردن کارهای خود به آخرین لحظه، آنها را الویت بندی و سپس برنامه ریزی کنید.

مسئولیت کارهای خود را می پذیرند :

همه ما در زندگی اشتباه می کنیم، اما افراد با اعتماد به نفس بهانه نمی آورند و اشتباه خود را می پذیرند. هرچند مقصر دانستن دیگران آسان است.

از درگیری ها دور نمی شوند :

درگیری بخشی از زندگی است. بیشتر افراد سعی می کنند به هر قیمتی از درگیری جلوگیری کنند زیرا صحبت با شخصی که با او درگیر هستید می تواند دشوار باشد اما بالعکس اجتناب از درگیری راه ساده ای است. منظور ما این نیست که باید با افراد مقابله کنید یا به دنبال درگیری باشید بلکه چگونگی مدیریت و حل مسئله را بدانید تا در مواقعی که با دیگران مشکل دارید از آن استفاده کنید.

قبل از انجام کاری نیاز به اجازه ندارند :

افرادی که اعتماد به نفس دارند برای انجام کارهایشان منتظر تایید دیگران نیستند و این امر نباید به معنای بی توجهی و سرکشی افراد تلقی شود. افراد با اعتماد به نفس می دانند هر تصمیمی عواقب خود را دارد و کاملا مسئولیت اقدامات خود را می پذیرند.

با هر شرایطی کنار می آیند:

افراد با اعتماد به نفس برای انجام کارهای خود، راحتی خود را پیش بینی و برنامه ریزی نمی کنند. همیشه زندگی چالش هایی را دارد که انتظارش را نداریم و هنگامی که اتفاق می افتد، افراد مطمئن و با اعتماد به نفس با شرایط غیر منتظره کنار می آیند.

به گذشته فکر نمی کنند :

استفاده از تجربیات منفی گذشته تنها در صورت پیش بینی آینده کاربرد دارد. چنانچه در نمناک اشاره شده است افراد با اعتماد به نفس به خود اجازه نمی دهند قربانی گذشته شوند و آینده خود را تباه کنند. در عوض آنها خود را از گذشته رها می کنند و به خود اجازه موفقیت می دهند.

خود را با دیگران مقایسه نمی کنند:

افراد با اعتماد به نفس دائم توانایی ها و ارزش های خود را با دیگران مقایسه نمی کنند. آنها می دانند که این کار موجب بدبختی می شود و همیشه افرادی زیباتر، باهوش تر و جذاب تر وجود دارند. البته مقایسه همیشه بد نیست زیرا افراد با اعتماد به نفس از مقایسه خود با دیگران برای موفقیت و الگو گرفتن استفاده می کنند و نه به عنوان ابزاری برای جبران کمبودهای خود.

شادی آنها درونی است :

میدانید که یکی از عوامل مهم و موثر در اعتماد به نفس، شاد بودن است چراکه برای اطمینان از کار خود، ابتدا باید از آنچه هستید خوشحال و راضی باشید. فردی که اعتماد به نفس دارد، ریشه ی اصلی شادی را در توانایی ها و داشته های خود اعمال خود جست وجو می کند، فکر و باور دیگران درباره آنها اهمیتی ندارد. 

پیروزی های کوچک را جستجو می کنند : 

افراد داری اعتماد به نفس مشتاق شرکت در رقابت ها و چالش های مختلف البته مفید هستند حتی اگر در این مسیر پیروزی های کوچکی بدست آورند، چراکه خوب میدانند با بدست آوردن پیروزی های کوچک تا مدت ها اعتماد به نفس بالای آنها حفظ خواهد شد. 

شوخ طبع هستند:

بیشتر افراد با اعتماد به نفس با جدی نگرفتن مشکلات و گرفتاری ها با زندگی بهتر و راحت کنار می آید.

شوخ طبعی و خنده این حس را در افراد ایجاد می کند که از امتحان کردن چیزهای جدید هراسی نداشته باشند. افراد کمال گرا نمی خواهند آشفته شوند، بنابراین از انجام کارهایی که در آن مهارت کافی ندارند خودداری می کنند و اینکار ظرفیت رشد و اعتماد به نفس آنها را به شدت محدود می کند.

روی نتیجه کار تمرکز می کنند :

هنگامی که روی نتیجه کار تمرکز کنید، افکار دیگر را کنار می گذارید. افرادی که اعتماد به نفس پایینی دارند بیشتر روی احساسات خود متمرکز هستند اما افراد با اعتماد به نفس بالا به کار و هدف خود توجه می کنند.

وقت زیادی را صرف یادگیری می کنند :

ترس از شکست یکی از دلایل مهم برای عدم علاقه به یادگیری است. از سوی دیگر افراد با اعتماد به نفس بالا حتی اگر موفق نشوند، به دلیل نداشتن ترس از شکست از امتحان و یادگیری چیزهای جدید نمی ترسند.

توجه دیگران برایشان ملاک نیست :

یکی از اصلی ترین ویزگی های افراد با اعتماد به نفس بالا این ویژگی است که توجه دیگران برایشان ملاک نیست و آنها خوب می دانند ارائه شخصیت واقعی، نه تنها از سعی در اثبات خود به دیگران مهم تر است بلکه تاثیر پذیری بیشتری خواهد داشت. اطرافیان شما به راحتی و بسیار بهتر از آنچه فکر می کنید متوجه رفتارها می شوند و زمانیکه رفتارتان درست باشد، جذب شما خواهند شد.

به دیگران احترام می گذارند:

افراد با اعتماد به نفس هرچقدر هم که تحمل دیگران برای آنها سخت باشد باز هم به دیگران احترام می گذارند، با مشاهده ارزش سایر افراد در اطراف خود مشکلی ندارند و همیشه آماده کمک به دیگران هستند.

هدف دارند :

تعیین اهداف به آنها کمک می کند در مسیر خود بمانند و روند پیشرفت خود را کنترل کنند. آنها می دانند برای دستیابی به موفقیت باید از موانع بی شماری عبور کنند و قدم های مختلفی بردارند، آنها همچنین در تنظیم اهداف و مسیرهای پیشرفت مهارت دارند. افراد با اعتماد به نفس از اهداف به عنوان انگیزه و نه به عنوان منبع فشار استفاده می کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها