کد خبر: ۱۲۸۴۹۹۹

شستشوی پوست یکی از مهمترین گامهای مراقبت از پوست است که در سلامت پوست نقش مهمی دارد. اگر پوست به خوبی تمیز شود، بسیاری از مشکلات پوستی اصلا پیش نمی آید و بسیاری دیگر از مشکلات پوستی، بهبود می یابد. انتخاب یک شوینده صورت خوب بسیار مهم است. در این مطلب چند تفاوت تونر و میسلار واتر که هر دو در شستشوی پوست و تمیز کردن صورت بکار گرفته می شوند، بیان می شود.
یک شستشوی خوب به این معنی است که بعد از شستن پوست با یک شوینده ای که نیاز به آبکشی دارد مانند فوم، ژل یا پن، با یک تونر پوست صورت تمیز شود. اخیرا محصولاتی با نام میسلار واتر وارد بازار شده اند که از نظر ظاهری بسیار شبیه به تونر هستند. اما میسلار یا تونر چیست؟ واقعا تفاوت میسلار واتر و تونر چیست؟ در این مقاله به شما میگوییم چه زمانی از میسلار واتر و چه زمانی از تونر استفاده می شود.
 
انواع تونر پوست
 
برای آگاهی از فرق تونر و میسلار واتر خوب است بدانید تونرها در دو نوع پوست چرب و پوست خشک فرموله می شوند. در تونرهای پوست چرب، معمولا از ترکیبات کنترل کننده چربی استفاده شده است. از این رو معمولا تونرهای پوست چرب قابل استفاده برای دورچشم نیستند مگر اینکه بر روی محصول قید شده باشد که می توانید برای دورچشم استفاده کنید.
 
تونرهای پوست خشک معمولا حاوی ترکیباتی هستند که پوست را خشک نمیکنند. به دلیل اینکه حاوی ترکیبات نرم کننده پوست هستند، معمولا قابل استفاده برای دورچشم می باشند. البته پیشنهاد می شود حتما به نوشتار محصول در این مورد دقت شود.
 
بیشتر از اینکه تونر پوست جنبه‌ی آرایشی داشته باشد، جنبه‌ی مراقبتی از پوست دارد. زمان استفاده از تونر
پوست مشخص می‌کند که ماهیت آن چیست و چگونه به کار می‌رود. تونر پوست دقیقا بعد از پاکسازی پوست با شیرپاک‌کن مورد استفاده قرار می‌گیرد. دلیل استفاده از تونر پوست پس از پاکسازی با شیرپاک‌کن این است که باکتری‌ها در منافذ باز پوست به دام نیوفتند. علاوه براین، مرطوب نگه داشتن سطح پوست پس از پاکسازی مواد شوینده، یکی دیگر از دلایل مصرف تونر است. زیرا زمانی که مواد شوینده مانند میسلار یا ژل بر روی پوست تماس پیدا می‌کنند، بسیاری از مقادیر معدنی و املاح طبیعی هم از سطح پوست زدوده می‌شود. تونر با اثر ملایم کنندگی که دارد، مانع از خشکی پوست می‌شود و همانند یک کرم آبرسان قوی، پوست را لطیف و نرم می‌کند.
 
کاربرد تونر پاک کننده پوست
 
PH  متعادل پوست، یکی از مشخصه‌های یک پوست زیبا و بدون لک است. در صورتی که درجه اسیدی پوست کم یا زیاد شود، ساختار طبیعی آن از دست می‌رود و نیاز است تا پا به مراکز جراحی پوست بگذارید که ذرات اسیدی پوست را از لایه‌های آن خارج کنند. تونر پوست که در دسته‌ی مواد شوینده بهداشتی و کاملا خنثی قرار دارد، می‌تواند PH سطح پوست را تنظیم کند و مانع از بروز جوش‌های چرکین شود. خانم‌ها و آقایانی که در بازه سنی جوانی قرار دارند، با مصرف مداوم تونر می‌توانند از بروز خیلی از جوش‌های قرمز و سرسیاه جلوگیری کنند.
 
تونر بعنوان پاک کننده به تنهایی
 
تونرها پاک کننده هایی هستند که نیاز به آبکشی با آب ندارند. از این رو میتوان در مسافرت ها و در بیرون از منزل، قبل از تمدید ضد آفتاب، به راحتی با استفاده از یک پد، از آن استفاده کرد. در صورتی که پوست آرایش نداشته باشد و از کرمهای پوشاننده استفاده نشده باشد، میتوان از تونرها به تنهایی برای پاک کردن آلودگی های روی پوست و پاک کردن کرمهایی که بر روی پوست وجود دارد (به شرطی که رنگی نباشد) استفاده کرد.
 
تونر بعنوان تکمیل پاک کردن پوست
 
در بیان تفاوت تونر و میسلار واتر خوب است بدانید تونرها را میتوان در شستشوی چند مرحله ای استفاده کرد. این کاربرد از تونر زمانی استفاده می شود که پوست صورت آرایش دارد و از کرمهای پوشاننده استفاده شده باشد. در این حالت می‌توان بعد از شستشوی پوست با یک شوینده ای که نیاز به آبکشی با آب دارد مانند ژل یا فوم یا پن، از تونر بعنوان تکمیل کننده پاک کردن صورت استفاده کرد.
 
تونر ها به دلیل آبکی بودن، به راحتی درون منافذ پوست می روند و کثیفی ها و آلودگی های پوست را بیرون می کشند. اگر از کرم پوشاننده کاور بالا استفاده کرده باشید، بعد از شستشو با آب و شوینده، بر روی پد کمی تونر بریزید و آن را بر روی پوست صورتتان بکشید. ملاحظه خواهید کرد که باز هم مقداری از رنگ کرمپودری که استفاده کردید، بر روی پد مشاهده می شود. این به معنی است که وقتی از کرمهای پوشاننده سنگین مانند کرم پودر غلیظ استفاده میکنید، تنها شستن صورت با شوینده و آبکشی، کافی نمی باشد.
 
میسلار چیست؟ تفاوت تونر و میسلار
 
بسیاری از شما مشتریان همیشگی فروشگاه لوازم آرایشی خانومی از ما می‌پرسید که «میسلار واتر چیست؟» میسلارواترها برای پاک کردن آرایش صورت استفاده می شود. میسلارواترها قدرت پاک کنندگی بالاتری نسبت به تونرها دارند و می‌توانند آرایش صورت را نیز پاک کنند. ازاین رو اگر آرایش دارید و از کرم‌های پوشاننده استفاده کردید، ابتدا صورت خود را با میسلار واتر تمیز کنید تا آرایش از صورتتان پاک شود. میسلار واتر نیاز به آبکشی ندارد.
 
بررسی تفاوت در ساختار میسلار واتر و تونر
 
ماهیت میسلار واتر از نوع روغنی است. این موضوع را زمانی متوجه خواهید شد که پوست خشکی دارید و برای پاکسازی پوست خود از میسلار واتر استفاده می‎کنید و سپس این احساس را خواهید داشت که پوست شما چرب شده است. البته جای نگرانی نیست. چون خاصیت چرب کنندگی میسلار واتر چندان طولانی مدت نیست که اذیت شوید. اما اگر پوست چرب دارید، تونر برای پاکسازی عمیق پوست، گزینه‌ی ایده‌آل‌تری است. چون ماهیت تونر از نوع روغنی نیست و برای پوست‌های چرب و سایر انواع پوست‌ها، یک محصول بهداشتی بسیار کاربردی می‌باشد.
 
میسلار واتر یا تونر؟ بالاخره کدومش برای پاک کردن آرایش مناسبه؟!
 
همیشه این سوال بوده و هست که آرایش خود را با میسلار واتر پاک کنیم یا تونر می‌تواند انتخاب بهتری باشد. در پاسخ باید بگوییم که ماهیت و کارایی هر دوی این شوینده‌های بهداشتی صورت، پاکسازی پوست است. اما میسلار واتر صرفا برای پاک کردن مواد آرایشی باقی مانده بر روی پوست کاربرد دارد و در مقابل، تونر برای پاکسازی عمیق پوست در حالت عادی مناسب می‌باشد. تا اینجای مقاله، متوجه شدید که از بین دو گزینه میسلار واتر و تونر، کدام یک برای پاکسازی باقی مانده مواد آرایشی از روی پوست بهتر است. از یاد نبرید که هر دوی این محصولات بهداشتی در کنار هم می‌توانند پوستی زیبا و بی‌عیب را برای شما به ارمغان بیاورند.
نه تنها تونر یا تونیک را از برنامه روتین مراقبت از پوستتان حذف نکنید، بلکه مصرف آن را جدی بگیرید و همیشه بعد از شستشو، از آن استفاده کنید. بعد از مدتی، تغییرات خوب شدن پوستتان را مشاهده خواهید کرد.
برای کسب اطلاعات بیشتر درباره انواع میسلار و تونر و همچنین اطلاع از قیمت‌ها به فروشگاه اینترنتی لوازم آرایشی بهداشتی خانومی (khanoumi.com) مراجعه کنید.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها