نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر در گفت و گو با جام جم آنلاین مطرح کرد؛

تاثیرگذاری انتخابات آمریکا بر سکه و طلا در روزهای آینده / حباب سکه امروز از بین رفت

نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر می گوید تحولات سیاسی در سطح جهان در روزهای آینده بر روی قیمت طلا و سکه تاثیرگذاری خود را نشان می دهد.
کد خبر: ۱۲۸۴۹۳۵

محمد کشتی آرای نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر در گفت و گو با خبرنگار جام جم آنلاین ،عنوان کرد: در 24 ساعت گذشته تغییرات انس جهانی در حدود 30 دلار بود. قطعا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تاثیرات خود را بر روی انس جهانی می گذارد.

کشتی آرای گفت: در حال حاضر به طور متوسط قیمت هر انس طلا هزار و 901 دلار است که این تغییرات هنوز به نسبت روزهای گذشته چیزی را تحت تاثیر قرار نداده است.

نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر افزود: نتیجه نهایی قطعا روی انس جهانی و قیمت طلا در بازارهای جهانی تاثیر می گذارد. قیمت طلا هنوز سمت و سوی مشخصی ندارد. تمامی جنبه های تاثیرگذار انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ابتدا بر روی اقتصاد متمرکز می شود.

وی اذعان داشت: در بازار داخلی یکی از عوامل و شاخصه های قیمتی ، قیمت بورس جهانی است. تا این لحظه به نسبت قیمت های دو روز پیش تغییری در قیمت ارز و قیمت جهانی اتفاق نیفتاده است در نتیجه قیمت ها فعلا تغییر ندارد.

این مقام مسئول تاکید کرد: هرگونه تغییر در قیمت انس جهانی بر روی قیمت طلا و سکه در داخل کشور تاثیر گذار است.

کشتی آرای یادآور شد: کاهش در راستای افزایش یا کاهش قیمت طلا و سکه در ایران به دلیل تغییرات جهانی قطعا برگرفته از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا است. اقتصاددانان برای هر یک از این کاندیداها یک سری نتایج اقتصادی را پیش بینی کرده بودند.

نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر بیان داشت: ما از این شرایط اطلاعی نداریم اما در هر دو سو شاهد تغییرات فراوانی در عرصه های اقتصادی خواهیم بود. بنابراین اینکه روند قیمت ها سکه و طلا در داخل کشور کاهشی یا افزایشی خواهد بود به شرایط سیاسی آمریکا بستگی دارد.

وی خاطرنشان کرد: در چند روز اخیر دو اتفاق در حوزه طلا و سکه داشتیم. نخست اینکه با افزایش قیمت ارز روبرو شدیم که این افزایش تاثیر روی قیمت سکه و طلا گذاشته و باعث شد این دو گران تر شوند.

کشتی آرای در پایان گفت: اتفاق دیگری هم که رخ داد تقاضا برای خرید قطعات کوچک سکه همانند نیم، ربع و انواع سکه های گرمی به دلیل سالروز بعث پیامبر بالا رفت. در این روز معمولا این سکه برای هدیه خریداری می شوند. افزایش برای تقاضا عامل دیگری برای افزایش قیمت بود در نتیجه حبابی هم روی این قطعات سکه به وجود آمد. امروز قسمتی از این حباب سکه از بین رفت.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها