رصد دیگر رسانه ها:

ایالات شکننده

کد خبر: ۱۲۸۴۸۷۸
 
 
به روز رسانی می شود/ شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا - تاکنون: ترامپ 112- بایدن 209/ ترامپ ، احتمالا در کاخ سفید می ماند
به گزارش جام جم آنلاین، بر اساس اعلام مقام‌های انتخاباتی آمریکا، بیش از ۱۰۰ میلیون نفر از مردم آمریکا تا پیش از سوم نوامبر (روز اصلی انتخابات) به صورت پستی یا زودهنگام و در مراکز قرار داده شده، رای خود را به صندوق انداختند و روز سه‌شنبه نیز میلیون‌ها تن دیگر به پای صندوق‌های رای رفتند تا در روز اصلی انتخابات شرکت کنند.
با توجه به تفاوت ساعتی در ایالات مختلف آمریکا از شرق تا غرب و قوانین مختلف انتخاباتی در ایالات مختلف، مراکز رای گیری کم کم بسته شدند و به این ترتیب نتایج انتخابات کم کم مشخص می‌شود.
هر نامزد برای پیروزی در انتخابات به ۲۷۰ رای الکترال نیاز دارد.

نامزدهای انتخابات تاکنون به صورت زیر ایالت‌ها را از آن خود کرده‌اند:

ترامپ: کنتاکی (رای الکترال ۸)، اوکلاهاما (۷)، تنسی (۱۱)، وست ویرجینیا (۵)، آرکانزاس (۶)، می‌سی‌سی‌پی (۶)، آلاباما (۹)، کارولینای جنوبی (۹)، ایندیانا (۱۱)، وایومینگ (۳)، داکوتای جنوبی (۳)، داکوتای شمالی (۳)، لوئیزیانا (۸)، نبراسکا (۴)، کانزاس(۶)، میسوری (۱۰)، آیداهو (۴)، یوتا(۶)، اوهایو (۱۸)، مونتانا (۳)، آیووا (۶)، فلوریدا (۲۹)، تگزاس(۳۸)

بایدن: ورمونت (۳)، مریلند (۱۰)، نیوجرسی (۱۴)، ماساچوست (۱۱)، واشنگتن دی‌سی (۳)، دلاور (۳)، ویرجینیا (۱۳)، ایلینوی (۲۰)، کنتیکت (۷)، رودآیلند (۴)، نیویورک (۲۹)، نیومکزیکو (۵)، کلورادو (۹) نیوهمپشایر (۴) ایالت واشنگتن (۱۲)، اورگان (۷)، کالیفرنیا (۵۵)، هاوایی (۴)، مینه‌سوتا(۱۰)، نبراسکا (۱)، مین (2)، آریزونا (۱۱)

شبکه فاکس نیوز، رسانه نزدیک به جمهوری‌خواهان با تاکید بر اینکه هنوز مشخص نیست چه کسی برنده انتخابات می‌شود، احتمال داد چند روز طول بکشد تا نتیجه انتخابات مشخص شود.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و نامزد انتخابات آمریکا در نخستین اظهارات بعد از انتخابات در جمع طرفداران خود حاضر شد؛ مهمترین محور حرف های ترامپ را می خوانید:

از مردم آمریکا تشکر می کنم بخاطر اینکه میلیون ها نفر به ما رای دادند و متاسفانه برخی آدم ها دارند تلاش می کنند حق ما را سلب کنند و ما این را تحمل نخواهیم کرد.

ما داشتیم برای جشن بزرگ اماده شویم، داشتیم می بردیم ، نتایج فوق العاده است، داریم آماده جشن و پایکوبی می شویم.

مردم در ایالت هایی که فکر نمی کردیم به ما رای دادند، مثل فلوریدا، اوهایو و تگزاس و جورجیا را بردیم.

بایدن نمی تواند به گرد ما برسد.

به دیوان عالی می رویم، دارند تقلب می کنند.

دونالد ترامپ در توئیتر نوشت: ما خیلی جلو هستیم اما آنها (بایدن) تلاش می‌کنند انتخابات را سرقت کنند. ما هرگز این اجازه را نخواهیم داد. آرایی که بعد از پایان رای گیری و بسته شدن محل رای داده شود شمرده نخواهد شد

نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در یک سخنرانی اعلام کرد که او در مسیر پیروزی در انتخاات ریاست جمهوری آمریکا قرار دارد و احساس خوبی دارد.

بایدن گفت در مسیر پبروزی قرار دارند اما باید تا پایان شمارش آرا صبر کنند.

او گفت درباره پیروزی در ویسکانسین و میشیگان خوشبین هستند و ایالت تعیین‌کننده پنسیلوانیا را نیز پیروز می‌شوند.

بر اساس نتایج اولیه شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری امریکا، با پیشی گرفتن دونالد ترامپ رئیس جمهور فعلی از جو بایدن رقیب دموکرات در ایالت های کلیدی، شانس انتخاب دوباره ترامپ به عنوان رئیس جمهور افزایش یافته است.

ترامپ در ایالت های اوهایو، تگزاس و ویسکانسین از بایدن پیش است که در صورت ادامه این روند او پیروز انتخابات خواهد بود. البته آرای شمارش شده مربوط به صندوق های حضوری است و پیش بینی می شود با شمارش آرای پستی تغییراتی در نتایج الکترال ایجاد شود.


newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۱
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
۱
۰
خبر خوب
ایالات متحده به 51 کشور تجزیه خواهد شد

نیازمندی ها