یک سری تحقیقات جدید در ایتالیا نشان داد که 17 درصد از بهبودیافتگان کرونایی همچنان ناقل این ویروس هستند.
کد خبر: ۱۲۸۴۰۱۵

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از drugs، تحقیقات جدید نشان می دهد آن دسته از بیمارانی که به ظاهر از کرونا بهبود یافته اند در صورتی که علائم دنباله داری همانند گلودرد و گرفتگی بینی را از خود نشان بدهند به احتمال فراوان اگر دوباره تست کرونا بدهند تست آنها مثبت اعلام خواهد شد.

دکتر فرانچسکو لاندی از دانشگاه کلینیک دانشگاه آگوستینو جملی گفت: «پزشکان و محققان بر روی مرحله حاد بیماری ناشی از ویروس کووید19 متمرکز شده اند ، اما نظارت برای ادامه اثر پس از ترخیص مورد نیاز است.»

برای این مطالعه ، تیم لاندی 131 بیمار کرونایی را بررسی کرد که حداقل دو هفته قبل از ویزیت مجدد به قرنطینه خود پایان داده بودند. محققان دریافتند در میان این بیماران تقریباً 17 درصد با تست مجدد متوجه شدند همچنان ناقل کرونا هستند.

اگرچه علائمی مانند خستگی (51 درصد) ، تنفس سخت (44 درصد) و سرفه (17 درصد) هنوز در بعضی از بیماران وجود داشت اما تفاوت معناداری بین افراد با نتیجه مثبت یا منفی آزمایش وجود نداشت.

محققان همچنین دریافتند احتمال آزمایش تست کرونای مثبت در افرادی که گلودرد مداوم و گرفتگی بینی از خود نشان می دهند، به طور قابل توجهی بیشتر است.

این گزارش اخیراً در مجله پزشکی پیشگیری آمریکا منتشر شده است.

لاندی در یک خبرنامه ژورنالی نیز نوشت: «یافته های ما نشان می دهد که میزان قابل توجه بیماران بهبود یافته با بار ویروسی کرونا هنوز هم می توانند ناقل بدون علامت ویروس باشند.»

سوال اصلی در مورد بیماران به ظاهر بهبودیافته که هنوز باید پاسخ داده شود این است که آیا وجود مداوم بار ویروسی در بدن این افراد به این معنی است که بیمار هنوز مسری است و یا به عبارت دیگر همچنان می توانند این بیماری را به دیگران انتقال دهند یا خیر؟

پاسخ به این سوال در برخی موارد مثبت است و در برخی موارد دیگر منفی. انتقال ویروس به این بستگی دارد که فرد بدون علامت چقدر «بار ویروسی» در بدن خود دارد.

محققان پیشنهاد می دهند بیمارانی که هنوز علائم کرونا را با وجود بهبودی از خود نشان می دهند به شدت مراقب باشند و از تماس نزدیک با دیگر افراد به شدت خودداری کنند. به این افراد توصیه می شود تا زمانی که باز هم تست بدهند به طور مدوام از ماسک در خانه استفاده کنند.

 

 

 

 

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها